شیخ تمیم امیر قطر گفت: قطر با تروریسم می جنگد، نه به این دلیل که می خواهد دیگران را خشنود کند، بلکه برای این که به جنگ با تروریسم اعتقاد دارد...

 

 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، شب گذشته در نخستین سخنرانی پس از آغاز بحران روابط این کشور با چهار کشور عربی به رهبری عربستان، ضمن عادی توصیف کردن وضعیت داخلی قطر، آمادگی کشورش را برای حل و فصل بحران از طریق مذاکره اعلام کرد.

 امیر قطر در سخنانی که زنده از شبکه های ماهواره ای پخش شد، تأکید کرد: در ارزیابی مرحله ای که در آن قرار داریم، با عقلانیت سخن می گوییم و برای آینده نیز برنامه ریزی می کنیم.

امیز قطر گفت: روند ابراز همبستگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. این روند سبب ناامیدی آنانی شده که به دلیل نشناختن مردم قطر، عکس این قضیه را تصور می کردند.

شیخ تمیم افزود: قطر با تروریسم می جنگد، نه به این دلیل که می خواهد دیگران را خشنود کند، بلکه برای این که به جنگ با تروریسم اعتقاد دارد.

امیر قطر گفت: قطر با برخی همسایگانش اختلاف دارد؛ اما ما در حال تلاش برای تحمیل دیدگاه هایمان بر دیگران نیستیم.

وی  با اشاره به اینکه روشن است تلاش ها علیه قطر پیشتر برنامه ریزی شده بود، گفت: اکنون زمان حل اختلافات از طریق مذاکره است.

وی افزود: از قطری ها خواسته شده اقتصاد را به روی سرمایه گذاری بگشایند.

شیخ تمیم بن حمد خاطرنشان کرد: مردم قطر  برای دفاع از حاکمیت و استقلال قطر، خودجوش ایستادگی کردند.

امیر قطر در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد: وضعیت امروز به گونه ای است که هر کسی در قطر زندگی می کند سخنگوی کشور شده است./تابناک