از نوزده نفر زن که در ده سال گذشته به عنوان خلبان جنگنده در ارتش پاکستان خدمت کرده‌اند، به جز فاروغ پنج نفر دیگر توانایی پرواز با هواپیمای جنگی دارند. با این حال، او تنها زنی است که آزمون‌های نهاییِ مرتبط با نبرد را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

 

شرق پرس: فاروغ یکی از نوزده زن پاکستانی است که در دهه اخیر به عنوان خلبان به استخدام نیروی هوایی درآمده‌اند. البته این نوزده زن تنها نمونه‌ای از زنان پاکستانی هستند که در سال‌های اخیر به کمک نیروهای دفاعیِ ملی پاکستان شتافته‌اند. 

 

نسیم عباس، سرهنگ‌ دوم‌ هوایى‌ِ اسکادران‌ فاروغ، می‌گوید که پاکستان اکنون از ۳۱۶ زن در نیروی هوایی خود استفاده می‌کند، در حالی که پنج سال پیش فقط ۱۰۰ زن در نیروی هوایی استخدام بود. 
 
 
عباس می‌گوید: «اکنون زنان بیشتر و بیشتری وارد نیروی هوایی می‌شوند. این کار دیگر تابوشکنی نیست. در طرز فکر جامعه و کشور، تغییری اساسی رخ داده است.»
 
 
 
از نوزده نفری که در ده سال گذشته به عنوان خلبان خدمت کرده‌اند، به جز فاروغ پنج نفر دیگر توانایی پرواز با هواپیمای جنگی دارند. با این حال، او تنها زنی است که آزمون‌های نهاییِ مرتبط با نبرد را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
 
 
 
zan-khalaban-pakestan3
 
 
zan-khalaban-pakestan2
 
 
 
zan-khalaban-pakestan1 
شریان