طرح قرارگاه کوهستان اقتصاد مقاومتی, طرحی است که در حوزه توانمندسازی روستاییان بخش محروم کوهستانی در دست اقدام است که نکا بعنوان پایلوت اجرای طرح کمیته امداد مازندران خواهد بود.

نخستین " قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی" در هزار جریب نکا افتتاح شد

 

شرق مازندران: اولین قرارگاه کوهستانی اقتصاد مقاومتی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در روستای کفرات بخش محروم هزارجریب شهرستان نکا افتتاح شد.

این قرارگاه قرار است پایلوت اجرای طرح قرارگاه کوهستانی کمیته امداد مازندران باشد.
طرح قرارگاه کوهستان طرحی است که در حوزه توانمندسازی روستاییان بخش محروم کوهستانی در دست اقدام است . در این طرح مشکلات اشتغال و حوزه فرهنگی روستاهای این مناطق مورد بررسی قرار گرفته و اشتغال متناسب با توانمندی افراد و نیاز روستا ایجاد می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در حاشیه افتتاح این قرارگاه به ایرنا گفت که طرح قرارگاه کوهستانی مخصوص نقاط کوهستانی است و با هدف توانمندسازی ساکنان مناطق محروم کوهستانی شکل گرفته است .
تیمور طهماسب پور افزود : هدف از اجرای این طرح توجه به مناطق محروم و مددجویان تحت پوشش امداد است تا با توانمندسازی آنان مشکلات مختلف فرهنگی و اشتغال رفع شده و کارآفرینی توسعه یابد.
وی با بیان اینکه این طرح کشوری است و به صورت پایلوت در استان مازندران و نکا اجرایی می شود، گفت : امروز برای اولین بار قرارگاه کوهستانی در نکا افتتاح شد و تا پایان سال در تمام نقاط کوهستانی و محروم مازندران دایر می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران ادامه داد : در این قرارگاه مسایل فرهنگی و اقتصادی از جمله مباحث کارآفرینی و خود اشتغالی در قالب کارگاههای مختلف آموزش داده می شود.
وی افزود : در روستای کفرات نکا کارگاه آموزشی قالیبافی به عنوان طرح اشتغال زایی معرفی و تلاش داریم تا در بحث اقتصاد مقاومتی مددجویان این روستا را به توانمندی لازم در اشتغال برسانیم.
او ادامه داد : توجه به بحث اشتغال، مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی در این قرارگاه با دقت دنبال می شود تا توسعه همه جانبه در روستاها اتفاق بیفتد و همه بانوان زیر پوشش کمیته امداد در روستای کفرات نکا زیرپوشش این طرح منبعث از اقتصاد مقاومتی قرار دارند.
طهماسب پور گفت : در تلاش هستیم تا برای مردان نیز در حوزه ای که اشتغال زایی مناسب در پی داشته باشد ، طرح را اجرا کنیم تا به این ترتیب در بحث اقتصاد مقاومتی با تمام توان و عملیاتی وارد شویم.
وی افزود : این قرارگاه به نام شهدای خان طومان نام گذاری شده است تا روستاییان ضمن آموزش های لازم برای اشتغال زایی با مسائل فرهنگی نیز آشنا شوند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به اینکه در بخش اشتغال در مناطق کوهستانی، کمیته امداد اهتمام ویژه دارد، یادآور شد : ۶ هزار و ۸۰۰ طرح خوداشتغالی سال گذشته ایجاد شد و امسال نیز براساس فرمایش رهبری این فعالیت ها در مناطق محروم ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا, وی گفت : تا پایان سال قرارگاه کوهستانی در همه بخش های کوهستانی محروم استان مازندران ایجاد می شود تا شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه در این بخش باشیم.