سید شبر موسوی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی بیش از 50 نوع محصول در شهرستان میاندورود کشت می‌شود که مهم‌ترین محصولات این منطقه شامل برنج، ذرت،گندم،کلزا، سویا و مرکبات است.

دستگاه نشا کار برنج

 

 

به گزارش شرق پرس مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به اینکه میاندورود یکی از قطب‌های کشاورزی شرق استان است، گفت: ۸۰ درصد نشاکاری شرق مازندران مکانیزه انجام می‌شود.

 

 

سید شبر موسوی در گفت‌وگو با تسنیم در میاندورود، اظهارداشت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در کشورباید مورد توجه قرار گیرد، زیرا افزایش رشد بهره‌وری در این بخش، با توجه به اهمیت آن می‌تواند ما را در جهت دستیابی به توسعه اقتصادی یاری کند.

 

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد خانوارهای این شهرستان  در بخش کشاورزی فعال هستند.

 

موسوی گفت: شهرستان میاندورود از لحاظ سطح اراضی در استان جایگاه هفتم و از لحاظ تولید محصول با ۳۰۴ هزار تن تولید محصول زراعی- باغی جایگاه ششم را در استان دارد.

 

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی بیش از ۵۰ نوع محصول در شهرستان میاندورود کشت می‌شود که مهم‌ترین محصولات این منطقه شامل برنج، ذرت،گندم،کلزا، سویا و مرکبات است.

 

موسوی گفت: توسعه کشاورزی نیازمند توجه به عوامل مختلف از قبیل تأمین مالی، نهادسازی، بازاریابی، نظام اطلاعات مدیریتی و برنامه‌ریزی جامع برای پیوند بین آنها است.

 

به گفته وی، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، علاوه بر رشد تولید و اشتغال در این بخش، به رشد تولید و اشتغال در سایر بخش‌های دیگر اقتصادی نیز کمک کرده و شناسایی عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب برای گسترش سرمایه‌گذاری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

به گفته موسوی، ۸۰ درصد نشاکاری زمین‌های کشاورزی توسط دستگاه نشا انجام شد.

 

مدیرجهادکشاورزی میاندورود گفت:۱۲۴ واحد دامداری سنتی و صنعتی در  شهرستان میاندورود فعالیت می‌کنند.