آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر ارشاد گفت: کشور ما کشور کتاب نیست ولی کشور عقل و هوش است، مردم کم کتاب می‌خوانند ولی اگر خلافی مشاهده کنند می‌رنجند. مردم از ما ادب، عقل،‌ راستی و درستی می‌خواهند.

 

 

شرق پرس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: از نظر شرعی کسانی که امسال مستطیع شدند حجی بر گردن ندارند چرا که شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانند به حج بروند.

 

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه جهان تنها ایران نیست اظهار کرد: ما و کشورهای دیگر باید با زبان مشترک با یکدیگر در ارتباط باشیم و زبان بین‌المللی را در این زمینه حفظ کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه افراد ملحد، مشرک و کافر شما را محترم می‌شمارند باید احترام و عزت آنها را حفظ کنید.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما در میدان مین هستیم گفت: امنیت امروز به برکت خون شهداست و نباید آن را از دست بدهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید مواظب مسائل شرعی باشیم و در این زمینه تمهیدات لازم را فراهم کنیم.

 

استاد برجسته تفسیر قرآن با اشاره به مساله کتاب گفت: کشور ما کشور کتاب نیست ولی کشور عقل و هوش است، مردم کم کتاب می‌خوانند ولی اگر خلافی مشاهده کنند می‌رنجند. مردم از ما ادب، عقل،‌ راستی و درستی می‌خواهند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از معجزات ظهور حضرت (عج) تکمیل عقل مردم است اظهار کرد: باید در نظر داشت اکنون مشکل مالی در جهان وجود ندارد ولی جهل از مشکلات مهم جهان به شمار می‌رود.

 

وی یادآور شد: از نظر شرعی کسانی که امسال برای حج مستطیع شدند حجی بر گردن ندارند زیرا شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانند به حج بروند./فارس