سردار اسکندر مومنی در بهشهر با اشاره به اینکه مازندرانی ها در دفاع از انقلاب و نظام تعیین کننده و اثرگذار بودند، گفت: استکبار از حضور داعش در منطقه نفع می برد.

سردار اسکندر مومنی در مازندران

 

به گزارش شرق مازندران، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در یازدهمین یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید شهرستان بهشهر و سومین سالگرد ارتحال آیت الله جباری در مصلی بهشهر، اظهار کرد: در همه حوادث و تحولات قبل، حین و پس از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه و مبارزه با گروهک تروریستی داعش و حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ هر جا که تحولی شگرف صورت گرفت همیشه علما و ایثارگران و مردم خطه مازندران و به ویژه سرداران و شهدای شهرستان بهشهر نقش تعیین کننده و اثرگذار داشتند.

 

وی افزود: شهید هاشمی نژاد یار امام راحل و همرزم و همسنگر مقام معظم رهبری بود و در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای داشت و با شجاعت و درایت از ستون های مستحکم کشور و نظام جمهوری اسلامی محسوب می شدند.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: خلوص، تقوا، تدبیر، درایت و ولایت مداری از ویژگی های بارز آیت الله صابر جباری(ره) امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بود.

 

سردار مومنی خاطرنشان کرد: آیت الله جباری(ره) در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و همه صحنه ها و تحولات پس از پیروزی انقلاب نقش تعیین کننده ای داشتند و ارتباط ایشان با جوانان به گونه ای بود که در قلب آن ها جای داشت زیرا برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه سن افراد برای وی مهم نبود و این موضوع موجب شد که همه اقشار و به ویژه جوانان مجذوب اخلاق، رفتار و سخنان ایشان شوند. 

 

وی با بیان اینکه دو فرمانده لشکر ۲۵ کربلا از سرداران شهرستان بهشهر بودند، یادآور شد: شهید ابوعمار مظهر شجاعت، ایمان و عرفان بود و شخصیت کاریزماتیک داشت و سال های بسیاری بر علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و  همچنین شهید مهرزادی به عنوان رئیس ستاد لشکر ۲۵ کربلا در جبهه های جنگ سنبل شجاعت، تدبیر و مدیریت بودند.

 

  جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر اینکه گفت: شهرستان بهشهر شهدا، فرماندهان و علمای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است که حماسه سازی های بزرگی در سطح کشور انجام دادند و اکنون شهدای مدافع حرم این شهرستان شامل ‘ بهمن قنبری ‘ و ‘ رحیم کابلی ‘ و مدافع حرم مفقودالاثر ‘ سید سجاد خلیلی ‘ هستند.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز ایران مرهون خون شهدا و ایثار و فداکاری جانبازان و رزمندگان است که قطعا راه آن ها ادامه دارد.

 

سردار مومنی با تاکید بر اینکه بزرگ ترین نعمت، امنیت است، گفت: در دنیایی زندگی می کنیم که اطراف ایران پرتلاطم و ناامن است و امید به زندگی در برخی کشورهای همسایه حتی به یک هفته هم نمی رسد زیرا با وضعیت جنگ و حضور گروهک های تروریستی در کشورشان، نمی دانند که تا یک هفته دیگر آیا زنده هستند یا نه؟ در حالی که ایران با رهبری های عالمانه مقام معظم رهبری و حضور رزمندگان و ایثارگران در امنیت و آرامش کامل به سر می برد.

 

وی تصریح کرد: در میان ۲۰۰ کشور دنیا هیچ کشور توسعه یافته ناامن وجود ندارد زیرا بدون امنیت هیچ اقدام و هدفی محقق نمی شود و کشورهای ناامن نمی توانند به پیشرفت، توسعه و رشد دست یابند.

 

جانشین نیروی انتظاکی اظهار کرد: برخی شبهه ایجاد می کنند که چرا باید در عراق و سوریه بجنگیم، عده ای از روی اینکه نمی دانند می گویند و برخی نیز با قصد و منظور بیان می کنند. می گویند با آنها کار نداشته باشیم تا آنها با ما کار نداشته باشند.تاریخ نشان می دهد جنگ های زیادی به ایران تحمیل شده و بخشی از خاک ایران از دست رفته و قراردادهای زیادی به این کشور تحمیل شده است.

 

وی ادامه داد: قراردادها و معاهدات بین المللی تا زمانی ارزش دارد که ضرری برای استکبار نداشته باشد، به همین دلیل در شروع جنگ جهانی دوم ایران را اشغال کردند و کشور را در اختیار گرفتند.میلیون ها ایرانی در این جنگ کشته شدند، آنهایی که این جنگ ها را به یاد دارند و به چشم خود دیدند، می بینیم که واقعی است.کودتای ۲۸مرداد یک موضوع داخلی بود که باز پا وسط گذاشتند، پیروزی انقلاب اسلامی، مرزهای کشور درگیر جنگ داخلی بود. با تحریک استکبار جنگ را به ایران تحمیل کردند و خسارت های زیادی وارد کردند. تمام این حرف ها دروغ است که می گویند ما با شما کاری نداریم.

 

مومنی تصریح کرد: در تاریخ سفاک تر و سنگدل تر از داعش وجود ندارد اما این تروریست ها حمایت می کنند. چه کسی از این جنگ نفع می برد. تمام قراردادها تا زمانی اعتبار دارد که منافع آنها تامین شود. درباره دولت ها و روسای آنها هم همین است تا زمانی اعتبار دارند که برایشان نفع داشته باشد.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: مشکل این کشورها نمازخواندن نیست، نماز خواندنی که در راستای منافع آنها باشد خطری ندارد. آنها به دنبال غارت نفت و گاز منطقه هستند، به دنبال تغییر رفتار ایران و سلطه بر منطقه هستند و حتی دوستان خود را زمانی که نیاز آنها تمام شد کنار می گذارند.

 

وی یادآور شد: وحدت و انسجام و تبعیت از ولایت فقیه، ایستادگی در مقابل این کشورها راه نجات است؛ کشورهای غربی باید بدانند ایران آماده است. باید افزایش قدرت و توان دفاعی را مدنظر قرار دهیم به گونه ای که فکر تجاوز به کشور را از خود دور کنند. بدانند اگر جنگی را شروع کنند دیگر پایانش در اختیار آنها نیست.

 

 

 

 

 

 

مهر