حجت‌الاسلام نقویان گفت: قرار نبوده که ما انقلاب کنیم که نتوانیم انتقاد کنیم، اگر هم کسی انتقاد کرد بگویند ایشان منظورش رهبری بوده است، در صورتی که من بارها خودم از مقام معظم رهبری در منبرهایم اجازه گرفتم که انتقاد کنم و ایشان در پاسخ فرمودند که «تضعیف‎شان نکنید اما انتقاد اشکالی ندارد»

 

 

شرق پرس: حجت‌الاسلام نقویان در همایش «مسوولیت جوان منتظر» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی در دانشکده الهیات برگزار شد به سوالات دانشجویان نیز پاسخ داد.
 
 
 
نقویان در ابتدای این برنامه در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص حجاب اجباری و اختیاری چیست؟ اظهار کرد: ما باید تابع قانون باشیم، اما با مبانی تربیتی، تربیت یعنی در فضای آزاد محدود باشید نه در فضای محدود آزاد باشید؛ باید بدون ترس، به دختر نامحرم نگاه نکنید نه از ترس کمیته انضباطی، گشت ارشاد یا حتی از ترس جهنم.
 
 
وی با اشاره به اینکه حجاب اجباری جواب تربیتی نمی‌دهد، افزود: منتهی قانونی وجود دارد که باید مراعات شود اما اگر خواستیم کار تربیتی بکنیم روش دیگری دارد.
 
 
روز نو نوشت: حجت‌الاسلام نقویان گفت: قرار نبوده که ما انقلاب کنیم که نتوانیم انتقاد کنیم، اگر هم کسی انتقاد کرد بگویند ایشان منظورش رهبری بوده است، در صورتی که من بارها خودم از مقام معظم رهبری در منبرهایم اجازه گرفتم که انتقاد کنم و ایشان در پاسخ فرمودند که «تضعیف‎شان نکنید اما انتقاد اشکالی ندارد».