رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: مردم استان در سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.   به گزارش شرق پرس محمد حسن اصغری در دیدار با امام جمعه نکا و اعضای این ستاد در این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیارد […]

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: مردم استان در سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 

به گزارش شرق پرس محمد حسن اصغری در دیدار با امام جمعه نکا و اعضای این ستاد در این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نقدی و غیر نقدی  و نذورات برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد.

وی افزود: نخستین پروژه برای صحن حضرت زهرا (س) بوده که با ۲۲۰ هزار متر مربع در طول ۴۰۰ متر و عرض ۷۰ متر در پنج طبقه در حال احداث است.

اصغری با بیان اینکه صحن حضرت زهرا (س) نظیر صحن مسجد النبی است، تصریح کرد: ۱۰۰ هزارمتر مربع مربوط به صحن زیارتی و ۱۲۰ هزار متر مربع برای فضای عمومی مانند کتابخانه، سقاخانه اختصاص دارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران گفت: هزار متر مربع از صحن حضرت زهرا به نام مازندران ثبت شد که هر متر مربع نیز به ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

اصغری افزود: این هزار متر مربوط به مازندران بین شهرستان این استان  تقسیم شد که سهم شهرستان نکا ۳۶ متر بود که دو متر نیز بیشتر به آن تعلق گرفت و ۳۸ متر شد و به نام این شهرستان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ساخت صحن حضرت زهرا (س)، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  ۸۵۰ متر از صحن بودجه تامین  شده و سند آن نیز تنظیم و در اختیار ادارات و اهدا کنندگان  قرار می گیرد.

اصغری افزود: پروژه دوم مربوط به کربلا و صحن امام حسین (ع) بوده و پروژه  سوم  نیز در سامرا است که  در سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید درب رواق توسط خیر ساروی صورت گرفت.

رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران بیان کرد: در سال ۹۳ نیز بتوانیم با تلاش و مشارکت همه  دستگاه های اجرایی، ادارات و مردم این  شهرستان صحن حضرت  زینب (س) را نیز بازسازی کنیم.

به گفته وی، آموزش پرورش مازندران در سال ۹۲ با جمع آوری ۳۵۰ میلیون تومان و دادگستری مازندران نیز  با ۱۲۰ میلیون تومان  برای بازسازی عتبات مقام نخست  را در کشور کسب کردند.

توفیق بازسازی عتبات عالیات نصیب مومنان می شود

امام جمعه نکا نیز گفت: توفیق بازسازی عتبات عالیت سعادتی است که خداوند فقط نصیب مومنان وافراد با ایمان می کند و امیدواریم این توفیق شامل همه ما بشود.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی افزود: دشمن علاوه بر اینکه ایمان مردم مار را نشانه گرفته رو به سوی از بین بردن عتبات و اماکن های زیارتی  و مذهبی کرده و در تلاش است با از بین بردن این مکان های مقدس ما را از امامان و ائمه  اطهار دور کنند ولی آنها از ایمان مردم ما بی خبرند و هیچ در کی در این  زمینه ندارند.

وی با  اشاره  به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح  کرد: بازسازی عتبات عالیات کاری اقتصادی و فرهنگی بوده که باید با مدیریت درست و عزمی همگانی در این راه قدم برداریم و خودمان را برای بازسای صحن حضرت زینب (س) و حضرت رقیه در سوریه نیز آماده کنیم.

فرماندار نکا نیز با تقدیر ازتلاش اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات، کار این ستاد را از کارهای  فرهنگی بزرگ در جامعه برشمرد.

علی رجبی افزود: امیدوایم همه ما برای نگهداشت و پاسداشت حماسه عاشوراییان در این اقدام خداپسندانه شرکت کنیم./تسنیم

 

/انتهای خبر