یوسف نژاد با اشاره به نگرانی های باغداران خسارت دیده مازندرانی گفت: صدا و حرف باغداران را به مسئولان رساندیم و تذکرات داده شده است و عدم رضایت باغداران را درک میکنیم.

 

به گزارش شرق پرس دکتر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه ها درخصوص نگرانی از وضعیت باغداران خسارت دیده مازندرانی اظهار داشت: بارها دیدگاه‌ها و نظرات کشاورزان را به مسئولان اعلام کردیم که در برخی موارد خسارت پرداخت شده و بقیه نیاز به زمان دارد.

 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد افزود؛ در مجموع باغداران رضایت ندارند و ما هم این را درک می‌کنیم و ما صدا و حرف باغداران را به مسئولان رساندیم و تقریباً تذکر و فعالیت‌هایی که باید انجام می‌دادیم انجام شده است.

 

در شرایطی که باغداران رویاهای بسیاری در بحث صادرات و تنظیم بازار محصولات مرکبات سال ۹۵ در سر می‌پروراندن برف تمامی این رویاها را تحت‌الشعاع قرار داد و به‌نوعی به تمام محصولات سالم و ناسالم مازندران خسارت وارد کرد.

 

در این میان موضوعی که موجب نگرانی بیش از پیش باغداران شده است این است که برخی کارشناسان بر این باورند که شکوفه درختان خسارت دیده تبدیل به میوه نمی‌شود، که با این وجود باید گفت ابعاد بحران برف سال گذشته بسیار گسترده تر از آن چیزی است که تصور می شد.

 

باغداران مازندرانی نیز علاوه بر این نگرانی ها, دستشان به همه خسارت های مصوب دولت نرسید و به نظر می آید همچنان باید منتظر تبعات بحران برف و سرما سال قبل باشند.