حجت الاسلام زرگر در گردهمایی مشترک ائمه جمعه و فرماندهان نیروی انتظامی مازندران گفت : برای اجرای این فریضه الهی نیازی به نیروی خودسر نداریم و وجود این افراد باعث مختل شدن اصل کار می شود.

zargar-nhu

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام سید احمد زرگر در گردهمایی مشترک ائمه جمعه و فرماندهان نیروی انتظامی مازندران در ساری افزود : به منظور جلوگیری از ورود افراد خودسر به این حوزه تدابیر ویژه ای برای گزینش افراد به عنوان کارمند ستاد و مجری طرح امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده است که سخت تر از استخدام یک کارمند در داخل ستاد است.

 

وی ایجاد تشکیلات سازمانی برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یکی از راهکارهای اصلی برای جلوگیری ورود افراد خودسر و سوء استفاده از کارت این ستاد اعلام کرد.

 

زرگر گفت : سه تشکیلات در مدارس ، ادارات و جامعه پیش بینی شده که در مدارس مجریان امر به معروف و نهی از منکر در قالب یاران امر به معروف ، در آموزش و پرورش یاوران امر به معروف و در جامعه نیز در قالب طلایه داران این فریضه الهی در قالب نیروهای ۱۰ نفره فعالیت دارند.

 

وی با تاکید بر این که فریضه امر به معروف و نهی منکر طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه به صورت انفرادی انجام نمی شود ، افزود : در اجرای این قانون برای هر صنف نیز نیروهای مجزا پیش بینی شده است به طوری که برای پزشکان، فرهنگیان و سایر اقشار نیرهای مرتبط انتخاب می شوند تا تاثیر گذاری این فریضه بیشتر شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از امنکر گفت : نیروهای ویژه ای نیز برای رصد رسانه ها و تذکر زبانی به رسانه ها در ستاد پیش بینی شده است و آنها همه روزه در استان ها این کار را انجام می دهند.

 

وی کارکرد اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تذکر زبانی توصیف کرد و افزود : نیروی انتظامی نیز در این ارتباط نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را همراهی می کند.

 

زرگر گفت : مجریان امر به معروف و نهی از منکر در استان ها زیر نظر ائمه جمعه فعالیت می کنند و استانداران نیز در کسوت قائم مقام در این ستاد به وطایفی را بر عهده دارند .

 

به گزارش ایرنا, وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر به استان ها ، افزود : هماهنگی لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تامین بودجه این ستاد در سال آینده صورت گرفته است.