مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اشاره به اینکه روند مصرف مازوت در نیروگاه نکا کاهش یافته ولی قطع نشده است، افزود: وجود خط قرمز در نوار ساحلی ناشی از مازوت به دلیل وارونگی هوا بوده که امیدواریم بتوانیم با تامین گاز در نیروگاه، معضلات زیست محیطی ناشی از پخش مازوت را در منطقه  برطرف کنیم. 

نیروگاه شهید سلیمی نکا همچنان مازوت می سوزاند

 

به گزارش شرق پرس محسن نعمتی امروز ۱۵ بهمن ماه در نشستی با خبرنگاران ضمن گرامی داشت دهه فجر اظهار کرد:  چهار درصد تولید برق کشور بر عهده نیروگاه شهید سلیمی نکا بوده و نکا در تولید برق کشور جایگاه مهمی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه مصرف بهینه برق به اقتصاد کشور کمک می کند؛ افزود: نیروگاه نکا در ردیف نیروگاه‌های بزرگ کشور بوده و حدود ۴۰ سال قدمت دارد.

مدیرعامل شرکت تولید برق شهید سلیمی نکا تصریح کرد: نیروگاه برق شهید سلیمی نکا همواره در ارزیابی‌های وزارت نیرو جایگاه ممتاز را داشته و این سرمایه بزرگ ملی متعلق به همه مردم کشور است. 

نعمتی با اشاره به اینکه جایگاه نیروگاه نکا همواره مدنظر بوده است، تصریح کرد: سالانه ۱۲ میلیارد کیلو وات ساعت میزان برق تولیدی نیروگاه نکا توسط  واحدهای بخار اصلی، سیکل ترکیبی و توربین انبساطی صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه برای استمرار تولید برق و تامین برق بدون وقفه و سالم تلاش‌های نیروگاه نکا تداوم دارد، افزود: برق مورد نظر سازگاز با شرایط زیست محیطی تولید می‌شود. 

مدیرعامل شرکت تولید برق شهید سلیمی نکا با اعلام اینکه سالانه دو مرتبه واحدها از مدار خارج می‌شود و تعمیرات دوره ای صورت می‌گیرد تا برق سالم در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: طرح‌های مهندسی معکوس با استفاده از توان مهندسان بومی در نیروگاه نکا برای تعمیرات صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه ۳۵۰ نوع قطعه را سال گذشته به صورت جداگانه از واحدهای تولید برق برداشت کرده و بر روی آن مهندسی معکوس صورت دادیم، افزود: به دلیل اینکه هنوز گاز به صورت کم فشار به نیروگاه می آید مجبور به تامین برق از طریق سوخت مازوت هستیم. 

نعمتی با تاکید بر تامین هوای پاک برای مردم استان گفت: امیدواریم با افزایش فشار گاز در منطقه شاهد گازسوز بودن کامل نیروگاه باشیم ؛ در این راستا مکاتبات متعددی با شرکت گاز مازندران برای خارج شدن نیروگاه از گاز مازوت صورت داده شد، اما هنوز نیروگاه نکا از مزایای خط سراسری گاز بهره‌مند نشده است. 

وی با اشاره به اینکه روند مصرف مازوت در نیروگاه نکا کاهش یافته ولی قطع نشده است، افزود: وجود خط قرمز در نوار ساحلی ناشی از مازوت به دلیل وارونگی هوا بوده که امیدواریم بتوانیم با تامین گاز در نیروگاه، معضلات زیست محیطی ناشی از پخش مازوت را در منطقه  برطرف کنیم. 

به گزارش ایسنا, نعمتی گفت: در پایان امسال تعهدات تولید ۴.۸۵درصد بوده است ؛ همچنین مصرف مازوت به گاز در سال ۹۶ .۴۰ به  ۶۰بوده و این میزان در سال ۹۷ با مصرف ۷۵ درصد گاز و ۲۵درصد مازوت مورد انتظار است.