هادی خامنه ای در همایش اصلاح طلبان ساری آزادی را قسمتی از عدالت دانست و گفت : تفکر و اندیشه در جامعه باید آزاد باشد و این به نفع نظام و انقلاب است ، کار فکری و اندیشه ای موثرترین فعالیت است و سیاسی ترین فعالیت ها فعالیت فرهنگی است و راهی غیراز این نیست.

hadi-khamenee9

 

 

به گزارش شرق پرس حجت الاسلام سید هادی خامنه ای شامگاه پنجشنبه در آیین جشن میلاد اصلاح طلبان مازندران در ساری با بیان اینکه اصلاح طلبی با آگاهی و دلسوزی عجین شده ، گفت : موقعیت اصلاح طلبان موقعیت دلسوزی برای نظام و انقلاب است. وی تصریح کرد : اگر کسی این دو خصوصیت را نداشته باشد از اصلاح طلبان نیست.

 

وی افزود : اصل و اصالت را ما بر نظام گذاشته ایم و برخلاف کسانی که در آن سوی میز نشسته و ما را متهم می کنند که نظام را تلطیف می کنیم ما نظام را از خود می دانیم و قدر انقلاب را می دانیم زیرا برای به ثمر نشستن آن شهید دادیم ، شکنجه شدیم.

 

وی اضافه کرد : باید انقلاب را از تحریفات و سوء استفاده ها مبرا بداریم و اصلاح طلبی ماهیتی جز این ندارد و اصلاح طلبان با هر نام و تابلویی که باشند با این انگیزه در جامعه حضور دارند.

 

خامنه ای ادامه داد : اصلاح طلبی با اعتدال و میانه روی توام است ، تندروی و کند روی در کار نیست و از منظر ما اعتدال الزاما به معنای مسامحه کاری نیست.

 

وی اظهار داشت : اعتدال یعنی دوری از افراط و تفریط و اصلاح طلبان برای اصلاح جامعه و نظام به نفع نظام در هر شرایطی آمادگی دارند.

 

وی گفت : اصلاح طلبان افتخار دارند که رهرو راه امام حسین ( ع ) هستند و در راه اصلاح جامعه تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه اصلاحات و نغمه اصلاح طلبی از همان اول انقلاب وجود داشته ادامه داد : اصلاح طلبان از ساعت اول نگران بودند و انتقاد هایی می کردند و امام خمینی ره هم قبول داشتند که انقلاب بدون مساله نمی شود.

 

وی گفت : اصلاح طلبان دلسوز انقلاب هستند و به عنوان یک گفتمان در جامعه حضور دارند اما در هشت سال گذشته همانند سایر گروهها فعالیت نداشته اند.

 

وی آزادی را قسمتی از عدالت دانست و گفت : تفکر و اندیشه در جامعه باید آزاد باشد و این به نفع نظام و انقلاب است ، کار فکری و اندیشه ای موثرترین فعالیت است و سیاسی ترین فعالیت ها فعالیت فرهنگی است و راهی غیراز این نیست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه داعش زائیده تکنولوژی پیشرفته جهان غرب است گفت : به ظاهر چند آدم پشمالو و چاقو بدست این گروه را تشکیل می دهند اما برنامه ریز پشت صحنه آنها افراد دانشگاه رفته و مدیران ارشد هستند.

 

وی افزود : اینکه مطبوعه ای در کشور فرانسه به پیامبر بزرگ مسلمانان توهین می کند و می شود آزادی اندیشه و بیان اما از آن طرف اجازه نمی دهند که در باره هلوکاست تحقیق شود زیرا جنایات آنها برملا خواهد شد.

 

وی در ادامه کتاب خواندن ، آشنایی با مسایل دینی ، مطالعه ، اتحاد و همبستگی و تقویت احزاب را به جوانان حاضر در این نشست توصیه کرد.

 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ( ره ) با اشاره به درپیش بودن دو انتخابات مهم گفت : همه نهادها باید مراقبت کنند تا حقوق مردم حفظ شود و تمام دست اندرکاران باید توجه داشته باشند که انچه مردم می خواهند باید انجام گیرد ، مردم مسلمان هستند افراد غیرمسلمان را انتخاب نمی کنند.

 

در ابتدای این نشست یکی از اعضای سازمان جوانان و دانشجویان اصلاح طلب مازندران که این گروه بانی این نشست بود در سخنانی از وضع موجود در کشور برای فعالیت های گروههای سیاسی انتقاد کرد.

 

این نشست با تلاوت چند از آیات قرآن آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی در سالن طنین انداز شد.

 

همچنین نماهنگی از سالروز آزاد سازی خرمشهر پخش شد و یکی از دانشجویان نخبه مقاله ای با عنوان دانشگاه هنوز زنده است قرائت کرد.

 

 

 

ایرنا