هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت در انتقاد به دولت قبل گفت: خانه‌نشین کردن نیروهای اصیل انقلاب در سراسرکشور از کارهای دولت قبل بود. وی افزود اختلاس‌های میلیاردی نتیجه گزینش ناصحیح افراد برای مسئولیت‌های ملی است.

هاشمی رفسنجانی: اختلاس‌های میلیاردی نتیجه گزینش ناصحیح افراد بود

 

 

شرق پرس: مهم‌ترین سخنان آیت‌الله هاشمی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی شهرهای ساوه و زرندیه استان مرکزی به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

 

 

* هنوز هم می‌توان با برنامه‌ریزی درست برای اشتغال جوانان گام‌های بلندی برداشت که از نیازهای ضروری است.

 

*متأسفانه یکی از کارهای دولت سابق، خانه‌نشین کردن نیروهای اصیل انقلابی در سراسر کشور بود که حتی استادان برجسته دانشگاه‌ها هم در امان نبودند که امیدواریم دولت در این خصوص و جایگزینی نیروهای دلسوز اقدام کند.

 

*فسادهای اداری و اختلاس‌های میلیاردی نتیجه طبیعی گزینش ناصحیح افراد برای مسؤولیت‌های ملی است. اصلاح مدیریت‌های کشور باید به دور از اغراض شخصی و انتقام، بر اساس مصالح نظام و منافع ملی باشد.

 

*اوج نگرانی آنجاست که می‌دانیم این رکود در شرایطی گریبان اقتصاد کشور را گرفت که نقدینگی در بانک‌هاست و می‌توان از آن مانند کاری که برای خودرو شده است، برای افزایش اشتغال و تقویت تولید در شهرک‌های صنعتی استفاده کرد.

 

*متأسفانه بعضی‌ها با ترس‌های غیرمنطقی و بی‌مورد از مسائل فرهنگی، در انجام این کارهای اقتصادی مانع تراشی می‌کنند و بعضی از دشمنان نظام هم با ترویج ایران هراسی، جلوی خیلی از طرح‌های بین‌المللی را برای عبور و اجرا در ایران گرفتند.

 

*اقتصاد اسلامی مبتنی بر حضور آگاهانه مردم است که سیاست‌های کلی اصلاح اصل ۴۴ با هدف «انقلاب اقتصادی» تدوین شد و در اجرا به دست دولتی افتاد که نه تنها اعتقادی به آن نداشت، بلکه مخالف بود.

 

*همان‌گونه که آحاد مردم در انتخابات ۹۲ وارد شدند و کشور را از انحراف اجرایی نجات دادند، در انتخابات اسفند هم حضور آنان نظام را برای سال‌های بعد بیمه می‌کند.