آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح سوابق آشنایی خویش با آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.

 

 

شرق پرس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سوابق رفتاری و گفتاری خویش با امام راحل و بعد از ایشان با مقام معظم رهبری، گفت: در زمان امام(ره) با اینکه ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم.
 
 
همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم عرض کردم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسایل اختلافی نیز حجت شرعی دارم.
 
 
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری برخی از اتفاقات تاریخی در زمان حیات امام راحل، گفت: نامه‌هایی که به خط من و سران انقلاب است، در اسناد تاریخی موجود است.  
 
 
 
ایشان با تشریح سوابق آشنایی خویش با آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست. 
 
 
 
 روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سخنانشان با اشاره به بازدیدی که عصر دیروز از تونل طرح انتقال آب به کرمان  و همچنین جلسه‌ای که در محل پروژه با مسئولین امور آب و کشاورزی استان داشتند، گفت: براساس پیش‌بینی‌های علمی و شواهد موجود، آب یکی از مشکلات جدی آینده جهان و مخصوصاً برای جغرافیای ایران با باران کم و اقلیمی نسبتاً خشک است که باید برای حل این مشکل آینده نگری کرد.