وزارت دفاع روسیه از حفظ سامانه موشکی اس 400 و هزار نیروی نظامی خود در سوریه خبر داد.

هزار نیروی روسیه و اس 400 ها در سوریه می مانند

شرق پرس: رییس کمیته دفاع مجلس علیای پارلمان روسیه برآورد کرده که حدود ۱۰۰۰ پرسنل نظامی روسیه در دو پایگاه این کشور در سوریه باقی خواهند ماند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ویکتور اوزرف، رئیس کمیته دفاع مجلس علیای پارلمان روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: برآورد می‌کنم که حدود ۱۰۰۰ پرسنل نظامی روسیه در دو پایگاه این کشور در سوریه باقی خواهند ماند.

وی افزود: روسیه حداقل به دو گردان و یا به طور کلی به ۸۰۰ نیرو برای حفاظت از این دو پایگاه نیاز دارد. این نیروها به انجام عملیات‌های شناسایی هوایی ادامه خواهند داد. در نتیجه به حضور تعدادی خلبان و خدمه هواپیما نیاز است و کارشناسان نظامی که به ارتش سوریه نیز مشورت می‌دهند، در این دو پایگاه باقی خواهند ماند.

این برآورد پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد تعدادی از هواپیماها و نیروهای روسیه از سوریه خارج خواهند شد.

روسیه افشا نکرده که چه تعداد سرباز مستقر در سوریه دارد؛ جاییکه در آن یک تاسیسات دریایی و همچنین یک پایگاه هوایی را حفظ خواهد کرد اما برآوردهای آمریکا حاکی از آن است که تعداد پرسنل نظامی روسیه بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن است.

وزارت دفاع روسیه همچنین از حفظ سامانه موشکی اس ۴۰۰ و دیگر تجهیزات دفاع هوایی خود در سوریه خبر داد.

معاون وزیر دفاع روسیه نیز گفت که بمباران موضاع تروریست‌ها در سوریه ادامه خواهد داشت.