با توجه به اطلاعیه هواشناسی مازندران درباره افزایش دما, یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران نیز نسبت به آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان هشدار داد

هشدار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس  فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران گفت : با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر که پیش بینی شده است تا ۴۰ درجه برسد ، آتش سوزی عرصه های طبیعی جنگل و مرتع استان محتمل است.

سرهنگ اسحاق محسنی در گفت و گو با ایرنا از آمادگی یگان های حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد و افزود : در همین راستا جلسه پیشگیری از حریق عرصه های طبیعی روز گذشته با حضور اعضای ستاد بحران استان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه تمام مردم ، بویژه مسافران و گردشگران جزو یگان حفاظت منابع طبیعی محسوب می شوند، تصریح کرد : دو شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ بدون پیش شماره و ۰۱۱۳۳۳۴۴۵۷۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در زمینه آتش سوزی ، تجاوز و تصرف به عرصه های طبیعی استان مازندران است.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه در چهار ماه سال جاری آتش سوزی در عرصه های طبیعی مازندران رخ نداد ، گفت : رعایت نکات ایمنی در روشن کردن آتش و لزوم خاموش کردن آن پس از پخت و پز توسط گردشگران در عرصه های پارک های جنگلی همواره مورد تاکید است.

 

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که دمای هوای این استان در روزهای پایانی ماه تیر با افزایش پنج تا هفت درجه ای ، مرز ۳۵ درجه سانتی گراد را پشت سر گذاشته ، به سمت ۴۰ درجه گرایش پیدا کند.