مایکل فلین در ادامه ادعا کرد: ایران آزمایش موشک بالستیکی اخیر را بدون توجه به قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل و با نادیده گرفتن کامل آن انجام داده است

 

ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در نشست خبری سخنگوی کاخ سفید با خبرنگاران، بیانیه‌ای را در خصوص ایران قرائت کرد و رسما هشدار شدیدی اللحنی به ایران داد.

 

جام به نقل از العرب نیوز نوشت: مایکل فلین مدعی شد: اقدام های اخیر ایران از جمله آزمایش تحریک آمیز موشک بالستیک تأکیدی است بر این نکته که جامعه بین الملل باید با صراحت با رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه خاورمیانه برخورد نماید.

 

مایکل فلین در ادامه ادعا کرد: ایران آزمایش موشک بالستیکی اخیر را بدون توجه به قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و با نادیده گرفتن کامل آن انجام داده است. در این قطعنامه از ایران خواسته شده است هیچ گونه فعالیتی در زمینه طراحی موشک های بالستیکی که توانایی حمل کلاهک هسته ای دارند از جمله فناوری پرتاب چنین موشک هایی انجام ندهد.

 

فلین اضافه کرد: اینها تنها جدیدترین موارد از رویدادهایی هستند که به موجب آنها نیروهای حوثی آموزش‌‌دیده و مسلح‌شده توسط ایران به کشتی‌های سعودی و اماراتی حمله کرده‌اند و اقدام به تهدید کشتی‌های آمریکایی و متحدانش در حال گذر از دریای سرخ کرده‌اند. ایران با این اقدامات و فعالیت‌های مشابه کماکان دوستان و متحدان آمریکا را در منطقه تهدید می‌کند.

 

وی افزود:. رئیس جمهور ترامپ به شدت از توافقنامه هایی که دولت اوباما و سازمان ملل با ایران دارد انتقاد کرده و از آنها با نام توافقنامه های ضعیف و ناکارآمد یاد و آنها را محکوم می کند. ایران به جای آنکه به خاطر چنین توافقنامه هایی از آمریکا تشکر کند جسورتر شده است. از همین امروز به طور رسمی به ایران هشدار می دهیم.

 

«شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید درباره بیانیه ضدایرانی مایکل فلین توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: دولت ترامپ به ویژه در حوزه امنیت ملی با دولت اوباما تمایز خواهد داشت و به دنبال ایمن‌تر و قدرتمند کردن مردم آمریکا خواهد بود.

 

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: ترامپ در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و تبعات آن بسیار بسیار ثابت‌قدم بوده است. باید مطمئن شویم ایرانی‌ها متوجه شده‌اند که ما در برابر چنین اقداماتی (آزمایش موشکی) بیکار نخواهیم نشست.