احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به هشداراداره کل هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با احتمال وقوع سیل خواستار آمادگی مسئولان شهرستانی و استانی شد.

هشدار وقوع سیل در مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس علی اصغر احمدی روز شنبه به ایرنا ، گفت : اگرچه صبح شنبه به تمامی فرمانداران و شهرداران این استان تاکید شده تا آمادگی لازم را در بعد پیشگیری ، مقابله و مهاراحتمالی جاری شدن سیل براثر بارندگی شدید در برخی از مناطق استان داشته باشند اما باید این موضوع به طور جدی تری مورد پی گیری قرارگیرد.

 

وی تاکید کرد که فرمانداران باید با فراخوان اعضای ستاد مدیریت بحران و برگزاری نشستی به همین منظوراز آنان بخواهند تا دراین حوزه آمادگی لازم را داشته باشند تا درمواقع بارندگی شدید و به دنبال آن احتمال جاری شدن سیلاب شاهد کمترین خسارت دراین استان باشیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در ادامه به بازدید هفته پیش مسئولان بویژه معاون امورعمرانی استانداری مازندران و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای از وضعیت رودخانه های پرآب در مناطقی از این استان اشاره کرد وگفت : با وجود آن که در بخش لایروبی این رودخانه ها اقدامات خوبی از سوی مسئولان انجام گرفته است اما این فعالیت ها باید به صورت پیوسته باشد.

 

احمدی همچنین با اشاره به بارندگی شدید و وزش باد از غرب مازندران افزود : هرچند تاکنون گزارشی از آب گرفتگی معابر و واحدهای مسکونی ازسوی مسئولان ذیربط به این نهاد ارسال نشده است اما با این حال این وضعیت آب وهوایی منجر به تعطیلی برخی از مدارس دوره ابتدایی در شیفت صبح شهرستان های غربی این استان شده است.