نخستیم همایش کارآفرینی دانش آموزان با موضوع فراگیری علم همراه با عمل در شرق مازندران و به میزبانی بهشهر برگزار شد.

 

به گزارش شرق پرس مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهشهر روز گذشته هدف از برگزاری همایش کارآفرینی دانش آموزان را ترویج فرهنگ تولید و کسب و کار از مدارس اعلام کرد و گفت: توجه به کارآفرینی و اشتغال‌زایی باید از مدارس در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

 

قربانعلی اصغری، با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های مهم جوانان و خانواده‌های امروز جامعه ما، اشتغال است یادآور شد: آموزش‌وپرورش با تمام توان برای توجه به اشتغال واردشده است و در این راستا، ۲۱ مدرسه دولتی و سه مدرسه غیرانتفاعی در سطح شهرستان بهشهر به این امر اختصاص دارند که بیش از دو هزار دانش‌آموز در ۴۳ رشته تحصیلی در حال تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در کنکور سال گذشته، رتبه اول تأسیسات کشور را در کنکور را دانش‌آموز بهشهری کسب کرد ادامه داد:  در رشته‌های کارودانش و فنی و حرفه‌ای رتبه چهارم راداریم.

 

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهشهر گفت: ما در تربیت تکنسین درجه‌دو و کارگر ماهر در رشته کار و دانش که نیاز اساسی جامعه ما است باید فعال‌تر وارد شویم و می‌طلبد تا کارشناسان کمک‌کار ما در فرهنگ‌سازی باشند.

 

اصغری افزود: کارآفرینی و مهارت‌آموزی باید حرف اول را بزند در جامعه ما چراکه باوجود بیکاری، اشتغال نیاز است و فارغ‌التحصیلان کارودانش و فنی و حرفه‌ای می‌توانند در ایجاد اشتغال تاثیرگذارباشند.

 

وی بیان داشت: در تحول بنیادین به کارآفرینی و توانمندسازی دانش‌آموزان تأکید شده و افرادی که مرتبط با رشته‌های فنی و کارودانش هستند کمک‌کار ما باشند تا با برون‌سپاری فعالیت‌ها به صنایع، شرکت‌ها وادارات کمک‌کار بوده و آینده‌سازان نظام  و چرخه‌های اقتصادی را تقویت کنیم.

 

به گزارش مهر, اصغری با اشاره به مشکلات مدارس و هنرستان‌ها گفت: سرانه ما در هنرستان‌ها کم است که با توجه به هزینه بالا باید در راستای افزایش توجه شود، تجهیز کارگاه‌ها با توجه به تغییر صنعت و فنّاوری از مشکلات دیگر است و نیازمند فرهنگ‌سازی برای جذب دانش‌آموزان به رشته‌های کارودانش و فنی و حرفه‌ای هستیم.

 

گفتنی است در این مراسم از حدود ۱۰ کارآفرین و مدیر کارآفرین برتر بهشهر تجلیل شد.