وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای هویت 5 عنصر تروریست حوادث روز گذشته تهران را اعلام کرد.

هویت عاملان حوادث تروریستی تهران منتشر شد + عکس

 

به گزارش شرق پرس، پس از حملات تروریستی روز گذشته در تهران وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای هویت ۵ عنصر تروریست را فاش کرد.

برخی منابع خبری از نقشه گسترده تروریست ها در روز ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر دادند. گفته می شود تروریست ها از ۷ تیم تشکیل شده بودند که با دستگیری عوامل تروریستی در شهرهای دیگر, تنها یک تیم توانست حملات خود را اجرایی کند.

 

متن کامل اطلاعیه بدین شرح است:

 

« به اطلاع ملت شریف ایران می رساند؛ در پی رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته هویت کامل عناصر تروریست تهران ( حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی ) و همچنین هسته های مرتبط شناسایی گردیدند.

براین اساس تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند؛ ۵ نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج گردیده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته اند.

عناصر مذکور در اجرای عملیات تروریستی در مردادماه سال ۱۳۹۵، تحت فرماندهی ابوعایشه از فرماندهان رده بالای داعش وارد کشور شده و قصد اجرای عملیات های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند که پس از انهدام کامل شبکه و ضربه به نفرات اصلی این کیس از جمله هلاکت ابوعایشه؛ از کشور متواری گردیده بودند.

بنابر برخی ملاحظات اجتماعی، امنیتی از انتشار نام خانوادگی نامبردگان خودداری گردید.»

 

طبق اطلاعیه وزارت اطلاعات نام این افراد که در کنار تصاویری از آنها منتشر شده به این شرح است: رامین ، سریاس ، فریدون ، قیوم و ابوجهاد.

 

 

هویت عاملان حوادث تروریستی تهران منتشر شد + عکس

 

هویت عاملان حوادث تروریستی تهران منتشر شد + عکس