قاسمی‌طوسی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر جدایی گلوگاه از مازندران، افزود: این موارد عنوان شده از سوی برخی افراد، از سر دلسوزی است؛ هیچ برنامه‌ای برای جدایی گلوگاه و پیوستن آن به استان گلستان وجود ندارد.

 

  ghasemi-tosi58

به گزارش خبرنگار شرق پرس, قاسمی طوسی فرماندار گلوگاه روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران شرق مازندران با بیان اینکه همه ی دستگاههای شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند افزود: تمام بستر ها و امکانات لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم شده است.

 

 

 

نماینده دولت در گلوگاه با اشاره به اظهارات برخی مسئولین شهرستانی در خصوص جدایی گلوگاه از مازندران و الحاق به استان گلستان خاطر نشان کردند اینگونه اظهار نظرها از سر دلسوزی است و  بحث هایی از این قبیل فقط و فقط برای توجه بیشتر مسولین استان به شهرستان گلوگاه است.

 

فرماندار شرقی ترین شهرستان مازندران گفت: در پی همین نگرانی ها اخیرا استاندار مازندران و چندین نفر از مدیران دستگاههای اجرایی به گلوگاه آمده اند و همزمان تداوم استقرار ادارات شهرستانی را در گلوگاه شاهد بودیم.

 

قاسمی طوسی یادآور شد با افتتاح ساختمان جدید فرمانداری بنیاد مسکن هم در گلوگاه مستقر شده و در هفته ای که گذشت ساختمان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز به بهره برداری رسید که همین اداره یکی از دغدغه های مردم فهیم شهرستان بوده است. وی با بیان اینکه سه اداره دیگر در سال جدید در گلوگاه مستقر خواهد شد افزود: در اردیبهشت ماه اداره آب و فاضلاب روستایی در گلوگاه مستقر خواهد شد.

 

farmandari41-galogah

 

فرماندار گلوگاه به مسائل بانک زمین اشاره کرد و این مسئله را  یکی از دغدغه های مهم پیش رو ی مردم گلوگاه عنوان کرد. وی افزود با توجه باینکه قسمتی از اراضی بانک زمین به بهشهر و قسمتی دیگر به گلوگاه تعلق دارد و از طریق استاندار و معاون سیاسی ایشان چندین جلسه برگزار شد تا این اراضی در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

 

وی افزود: این سرمایه گذاری می تواند در قالب مجموعه های تفریحی توریستی و یا هر مجموعه دیگری که قابلیت سرمایه گذاری را داشته باشد البته به شرط رعایت توجهات زیست محیطی صورت گیرد که با آزاد سازی این زمین ها حتی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نیز می توانند از این زمین بهره مند شوند.

 

 

قاسمی به پل ارتباطی گلوگاه به دامغان اشاره کرد و گفت: طبق قولی که به مردم گلوگاه داده شد این پل در حال تکمیل شدن است و روکش آسفالت مسیر گلوگاه توسکاچشمه و روستای نیالا نیز در سال آینده با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال انجام خواهد شد.

 

 

فرماندار گلوگاه با قدردانی از تلاش‌های شهردار این شهر از تخصیص یک‌‌میلیارد و ششصد میلون تومان برای ایجاد مبلمان شهری در ورودی و خروجی این شهر خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن گلوگاه در مسیر ورودی شرقی استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و خراسان‌شمالی، مبلمان شهری مناسب یکی از نیازهای اصلی استان است.

 

نماینده دولت در خصوص سفرهای نوروزی گفت: پیش بینی می شود در نوروز امسال حدود ۳۰۰۰ مسافر وارد گلوگاه شوند که برای اسکان این مسافران ۷ مدرسه و ۶۰ کلاس برای پذیرایی و میزبانی هرچه بهتر این عزیزان در نظر گرفته شده است و همچنین ستاد استقبال از مسافران نوروزی در اکبر جوجه هشتیکه مستقر شده است که با اهدای بسته های فرهنگی به مهمانان گرامی به شهرستان ،خیرمقدم خواهند گفت.

 

اضافه می شود در این نشست خبری با اهدای هدایایی از خبرنگاران  و نماینده رسانه های حوزه شرق مازندران تقدیرشد.

 

 

farmandari-khabarnegar5

 

 

farmandar--galigah1khabarnefar