سجادی گفت: این که مورد مشکوکی از بیماری تب کنگو در شرق مازندران گزارش نشد نشانگر مراقبت و دقت مردم از جمله دامداران و قصابان و تلاش مجموعه عوامل دامپزشکی و شبکه بهداشت است...

هیچ مورد مشکوکی از بیماری تب کنگو در شرق مازندران گزارش نشد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) سید خالق سجادی در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت : خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری تب کریمه کنگو در بهشهر و یا دیگر مناطق شرق مازندران گزارش نشده است و هیچ بیماری هم با علایم این بیماری به بیمارستان های منطفه مراجعه نکرده است.

وی گفت : این که مورد مشکوکی از این بیماری در بهشهر و شرق مازندران گزارش نشده نشانگر مراقبت و دقت مردم از جمله دامداران و قصابان و تلاش مجموعه عوامل دامپزشکی و شبکه بهداشت است .

سجادی با اشاره به نبود کشتارگاه صنعتی در منطقه ، کشتار سنتی و خانگی دام را از موارد تهدید شیوع بیماری برشمرد و تاکید کرد : انتظار ما از مردم این است که گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.
فرماندار بهشهر بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی در باره بیماری تب کریمه کنگو در دام ها و انسان ها تاکید کرد و گفت : اطلاع رسانی بویژه در گروههای در معرض خطر نظیر دامداران ، کارکنان کشتارگاهها ، سلاخان ، قصابان ، کشاورزان و بخصوص روستائیان و آموزش آنان برای شناخت بیشتر علائم بیماری و چگونگی مقابله با آن از ضرورت هاست.

وی با تاکید بر بازرسی های منظم از رستوران ها و قصابی ها ، افزود : این بیماری بیشتر در بین افرادی است که با گوشت و دام سر و کاردارند و لذا باید ضمن رعایت کامل بهداشت ، کشتار بهداشتی و همچنین توزیع مواد گوشتی سالم به طور جدی کنترل شود.

 

 

 

 

ایرنا