مژده مسول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : این واحدهای صنفی متخلف تا یک هفته پلمپ و تعطیل خواهند بود و پس از رفع نواقص و تعهد سپردن برای رعایت نکات مورد نظر ، بازگشایی می شوند .

واحدهای متخلف در مازندران پلمپ شدند

 

 

به گزارش شرق پرس رستم مژده به ایرنا گفت: در بازدید های مداوم تیم های نظارتی کمیته بهداشت ، درمان و محیط زیست ویژه نوروز از واحدهای صنفی ، بعضی از واحدها به تذکرات و اخطاریه های بهداشتی توجه نکردند و به همین خاطر تعطیل شدند.

 

وی افزود : رعایت بهداشت محیط ، بهداشت فردی کارکنان و بهداشت مواد غذایی از جمله مواردی است که بازرسان بهداشتی در نظارت بر کار واحدهای صنفی به آنها توجه دارند .

 

مسول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : این واحدهای صنفی متخلف تا یک هفته پلمپ و تعطیل خواهند بود و پس از رفع نواقص و تعهد سپردن برای رعایت نکات مورد نظر ، بازگشایی می شوند .

 

وی افزود : در مدت هفت روزی که از فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر می گذرد تاکنون دو هزار و ۴۳۶ مورد بازرسی و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مازندران صورت گرفته است.

 

مژده گفت : همچنین در این مدت به ۵۱۲ نفر از متصدیان صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی مازندران اخطاریه بهداشتی داده شد که در صورت تداوم رعایت نکردن نکات لازم ، پلمپ می شوند .

 

وی کشف و معدوم کردن یکهزار و ۸۵۱ کیلو گرم مواد غذایی فاسد را نتیجه بازرسی از مراکز عرضه و توزیع استان در این مدت برشمرد.

 

نظارت بهداشتی بر فعالیت صنوف عرضه کننده مواد غذایی در مازندران همه ساله در ایام تعطیل بویژه تعطیلات نوروزی به خاطر حضور میلیونی گردشگران تشدید می شود.

 

دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در تعطیلات نوروزی امسال ۲۳ اکیپ بازرسی شهرستانی و دو اکیپ بازرسی استانی با حضور یکصد کارشناس بهداشت محیط فعالیتشان را از اسفند ماه ۹۴ آغاز کردند و تا ۱۵ فروردین ادامه می دهند.

 

این گروهها روزانه ۵۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و دیگر صنوف مرتبط با عرضه خدمات به مسافران نوروزی انجام می دهند .

 

بر اساس اعلام ستاد خدمات سفر ، از ابتدای تعطیلات نوروزی جاری در ۲۷ اسفند تا پایان روز سوم فروردین حدود سه و نیم میلیون اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد.