فلاح استاندار مازندران در آیین نشاء كاری مكانیزه برنج گفت: قول می ‌دهیم واردات برنج را در مازندران بعد از برداشت در سال 95 به صفر برسانیم

ربیع فلاح استاندار مازندران

 

 

به گزارش شرق پرس ربیع فلاح جلودار در آیین نشاء کاری مکانیزه برنج در قائم‌شهر با اشاره به پیشرو بودن بخش کشاورزی استان مازندران طی دو سال گذشته در کشور اظهار کرد: با وجود هزینه‌ های بالای تولید و مشکلات واحدهای صنعتی، این استان از رشد قابل قبولی در این بخش برخوردار شد.

 

 

وی با تاکید بر حفظ هم‌ افزایی در استان بیان کرد: با توجه به بی نظیر بودن مازندران در آب و هوا و خاک، باید امکانات رفاهی و اقتصادی بی نظیری هم برای کشاورزان استان فراهم شود.

 

 

استاندار مازندران با بیان اینکه باید در بخش کشاورزی از همه شرایط استفاده بهینه شود، تصریح کرد: با توجه به پرآب بودن سدها در سال جدید، نباید از بحران کم آبی غافل ماند و اقدامات لازم برای پیشگیری از خشکسالی انجام شود.

 

 

فلاح با اشاره به پیشرفت کشاورزی مکانیزه در مازندران افزود: در بحث مکانیزاسیون، هر اندازه اعتبار لازم باشد به بخش کشاورزی اختصاص داده می شود.

 

 

وی در ادامه بر کاهش هزینه تولید برنج به روش مکانیزاسیون تاکید کرد و گفت: با تنظیم مهندسی دستگاه نشاکار، میزان بذر در نشاء کاهش و از تعدد نیروی کار جلوگیری می‌شود که روند کاهش هزینه تولید را در بر خواهد داشت.

 

 

فلاح با بیان اینکه قول می ‌دهیم واردات برنج را در مازندران بعد از برداشت در سال ۹۵ به صفر برسانیم، تاکید کرد: با واردات هرنوع برنج برخورد کرده جلوی آن را می گیریم.

 

 

وی همچنین بر جلو انداختن زمان نشاء با ماشین آلات مناسب تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کمباین های موجود در استان استاندارد نیست.

 

 

به گزارش ایسنا, استاندار مازندران تاکید کرد: این استان باید در بخش صادرات هم، به مانند تولید مقام اول را در کشور بدست آورد و تولیداتش صادرات محور باشند.