رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص پزشکان زیرمیزی گیر گفت: به طور کلی دریافت هر نوع وجه اضافه به هر شکلی از جمله واریز پول به حساب همسایه؛ منشی مطب و... حداقل مجازات یعنی محکومیت از مطب داری به مدت 3 ماه را در پی خواهد داشت.

 

 

 رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص پزشکان زیرمیزی گیر هشدار داد: حداقل مجازات برای این افراد ۳ماه محرومیت از مطب داری است و امکان دارد اداره تعزیرات چندین برابر پول گرفته شده آنان را مجازات مالی کند.

 

شرق پرس: ایرج خسرونیا در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مقررات مربوطه به همکاران زیرمیزی گیر از ۱۵ آبان سال جاری آغاز می شود؛ در صورت دریافت وجه اضافه از بیماران و اثبات آن با توجه به دستورات هیئت وزیران پرونده به دادگاه های مختلف نیز ارجاع داده خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته فکر می کنم با توجه به این که امکان دارد تنها ۱ درصد از پزشکان این کار را انجام دهند و ۹۹ درصد دوری کنند؛ از این رو جامعه پزشکی هم در جهت زدودن حرف های پشت سرش از هر تلاشی باز نمی ماند.

 

وی یادآور شد: از آنجا که همین ۱ درصد هم اعتماد مردم را نسبت به جامعه پزشکی خدشه دار می کند و چون سازمان نظام پزشکی نماینده اکثر این قشر است به طور قطع در راستای حفظ آبروی آن ۹۹درصد اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

معاون سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ تصریح کرد: دادگاه های سازمان نظام پزشکی برای اعمال حداقل تنبیه (محرومیت ۳ماهه از مطب) پزشکان زیرمیزی گیر آمادگی کامل را دارد ضمن این که کار کارشناسی این گروه بیرون از دادگاه توسط ستادهای استانی ایجاد شده نیز پیگیری خواهد شد.

 

خسرونیا با اشاره به این که این مسئله شوخی بردار نیست؛ تأکید کرد: اکثر همکاران ما این قانون را رعایت خواهند کرد و از دریافت زیرمیزی برای کوتاه مدت یا بلند مدت خودداری می کنند.

 

وی اذعان کرد: به طور کلی دریافت هر نوع وجه اضافه به هر شکلی از جمله واریز پول به حساب همسایه؛ منشی مطب و… حداقل مجازات یعنی محکومیت از مطب داری به مدت ۳ ماه را در پی خواهد داشت.