محسن هاشمی در واکنش به این خبر نوشت: سایت مشرق که ظاهراً منتسب به برخی نهادها می‌باشد در گزارشی با عنوان «لغو تحریم‌ها بیشتر به نفع خاندان هاشمی است» مطالب کذبی را به نقل از یک رسانه بیگانه منتشر کرد

واکنش خانواده هاشمی به شایعه مالکیت بر هواپیمایی ماهان

 

شرق پرس: به نوشته جمهوری اسلامی ،مهندس محسن هاشمی به یک خبر سایت مشرق، درباره خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پاسخ داد. وی نوشت: «سایت مشرق که ظاهراً منتسب به برخی نهادها می‌باشد در گزارشی با عنوان «لغو تحریم‌ها بیشتر به نفع خاندان هاشمی است» مطالب کذبی را به نقل از یک رسانه بیگانه منتشر کرد. اینکه گردانندگان آن رسانه و سایر رسانه‌های همسو برخلاف اکثریت مردم، از لغو تحریم‌ها ناراضی باشند، قابل درک است اما این موضوع که برای نشان دادن نارضایتی خود از لغو تحریم‌ها اقدام به انتشار مطالب کذب و افترا به نقل از رسانه‌های بیگانه کنند قابل پذیرش نیست.

 

 

 

مشرق در گزارش مذکور به نقل از رسانه بیگانه و فردی خارجی ناشناخته‌ای، مدعی شده است که هواپیمایی ماهان متعلق به خانواده هاشمی است، این درحالی است که این ادعای کذب بارها و بارها هم از سوی هواپیمایی ماهان و هم از طرف اعضای خانواده هاشمی تکذیب شده و تصریح شده است که مالکیت هواپیمایی ماهان کاملاً شفاف و متعلق به موسسه‌ای عام‌المنفعه و عمومی است و خانواده هاشمی و هیچ خانواده دیگری سهمی در آن ندارند و این موضوع بارها از سوی نهادهای نظارتی نظام بررسی و به مقامات عالی‌رتبه نظام گزارش شده است.

 

 

اگر مسئولان مشرق، مدعی هستند که قصد تخریب ندارند و انتشار این گزارش بدون بررسی صحت و سقم آن و صرفاً به نقل از رسانه‌های بیگانه انجام شده است،‌ چرا از انتشار گزارشات و شایعات مشابه دیگر رسانه‌های بیگانه، در مورد دیگر مسئولان نظام و خانواده آنها، خودداری می‌کنند.

 

 

متاسفانه عصبانیت جناحی که مشرق و ده‌ها رسانه دیگر به آن منتسب است از لغو تحریم‌ها به حدی است که متوجه نشده‌اند که در این گزارش حتی نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز اشتباه نوشته شده است و زمانی که یک فرد نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سایت ایشان و رسانه‌های داخلی و خارجی هزاران بار منتشر شده است را نمی‌داند چگونه می‌توان به سایر ادعاهای وی در مورد ایشان اعتماد کرده آنها را منتشر نمود.»