اوحدی با بیان اینکه "محکمه" آخرین مرحله برای صدور رأی است، گفت: بر اساس گفته سرکنسولگری ایران، صدور رأی حداقل 10 روز طول می‌کشد، بنابراین هرگونه شایعه درباره صدور حکم دو مامور پلیس خاطی عربستان قطعا شایعه است.

واکنش رئیس سازمان حج و زیارت به خبر گردن زدن دو مامور عربستانی

 
 
شرق پرس: رییس سازمان حج و زیارت صدور و اجرای حکم برای دو مامور سعودی در ماجرای فرودگاه جده را شایعه دانست و اعلام کرد: پرونده این دو مامور به محکمه فرستاده شده و صدور رأی حداقل ۱۰ روز طول می‌کشد.
 
 
 
سعید اوحدی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر صدور حکم اشد مجازات (گردن زدن با شمشیر) دو مامور عربستانی که در فرودگاه جده سوء تعرض به دو نوجوان ایرانی داشتند، اظهار کرد: با توجه به آخرین تماسی که روز گذشته با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده داشتیم، او اعلام کرد که پرونده دو پلیس خاطی فرودگاه جده کامل شده و از دادسرا به محکمه فرستاده شده است.
 
 
وی با بیان اینکه “محکمه” آخرین مرحله برای صدور رأی است، گفت: بر اساس گفته سرکنسولگری ایران، صدور رأی حداقل ۱۰ روز طول می‌کشد، بنابراین هرگونه شایعه درباره صدور حکم دو مامور پلیس خاطی عربستان قطعا شایعه است.
 
 
دولت ایران پیشتر شرط از سرگیری عمره و اعزام زائران ایرانی به عربستان را عذرخواهی رسمی دولت این کشور و همچنین اجرای حکم اشد مجازات برای آن دو مامور پلیس اعلام کرده بود.
 
 
همچنین رییس سازمان حج و زیارت گفته بود: دولت عربستان باید امنیت زائران ایرانی را تضمین کند. عربستان به خاطر ماجرای فرودگاه جده تا کنون عذرخواهی رسمی از ایران نکرده است؛ اما اوحدی از ارسال نامه رسمی وزارت خارجه عربستان به کنسولگری ایران در جده خبر داده که آن نامه درباره نتیجه تحقیقات پرونده دو پلیس سعودی بوده است.
 
 
 
ایسنا