هاشمی رفسنجانی در واکنش به بازگشت دوباره احمدی نژاد گفت: نگرانی از بازگشت احمدی‌نژاد ندارم چون مردم آگاه هستند

 

 

شرق پرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از پیشنهاد خود به دولت برای رفع رکود و رونق تولید سخن گفت و تاکید کرد که این پیشنهادات را دو سال پیش به دولتمردان ارائه کرده ولی تاکنون اجرا نشده است.

 

وی اظهار کرد: من نظریه‌ای داشتم که اول به آقای روحانی و زمانی به بعضی از وزرا گفتم. حرف من این بود که می‌توانیم مسائل اقتصادی را به آسانی حل کنیم.

 

آن روزها تحریم بودیم و خیلی با برجام فاصله داشتیم. گفتم، نقدینگی در کشور ما زیاد است که تورم معلول آن است. اگر نقدینگی در مسیر تولید برود، ولو گرانی باشد، اما شغل باشد و مردم درآمد داشته باشند، مزاحم اقتصاد کشور نیست.

 

نقدینگی مثل بهمن دارد کشور را خفه می‌کند، اما در تولیدات چیزی نیست که به نیازهای مردم جواب دهد. اگر همه چیز و همه کارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر طبیعی انجام شود، آقای روحانی{در انتخابات بعدی} رقیب جدی ندارد.

 

نگرانی از بازگشت احمدی‌نژاد ندارم چون مردم آگاه هستند و از عملکرد آن جریان در آن ۸ سال در همه ابعاد خبر دارند ، اما در عین حال بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت را غیرممکن و غیرمتحمل نیست ، در عالم سیاست و در این کشور، به کرات شاهد اتفاقاتی بودیم که با معادلات عقلی و منطقی غیرقابل تحقق بود./قانون