وزارت خارجه به اقدام صدا و سیمای در ممانعت از پخش مصاحبه عادل فردوسی پور و ظریف در برانامه 90 واکنش نشان داد و آنرا غعیرمسئولانه خواند.
واکنش وزارت خارجه به لغو پخش مصاحبه ظریف و فردوسی پور در برنامه 90
 
شرق پرس: درحالیکه از روز پنج شنبه گذشته وب سایت برنامه نود خبر و تصویر مصاحبه عادل فردوسی پور با محمد جواد ظریف با موضوع دیپلماسی ورزشی را منتشر کرد و قرار بود این مصاحبه دوشنبه شب به مناسبت شب یلدا در برنامه ۹۰ پخش شود، این مصاحبه که بینندگان فراوانی منتظر دیدن آن بودند،پخش نشد.
 
 
 
مجری برنامه ورزشی ۹۰ در ابتدای این برنامه که دوشنبه شب ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه سه سیما پخش آن آغاز شد،گفت: ‘امشب قرار بود مصاحبه ما با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پخش شود که مسئولان سازمان صلاح ندیدند امشب این مصاحبه پخش بشه و یک عذرخواهی به شما بدهکاریم. از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می کنیم و انشاالله در اولین فرصت بستری فراهم بشه تا این گفتگو پخش بشه. مسئولان شبکه صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود’.
 
 
 
‘حسین جابر انصاری’ سخنگوی وزارت امور خارجه که در اولین دیدار رسانه ای خود روز سه شنبه در ایرنا حضور یافته بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص پخش نشدن مصاحبه فردوسی پور با ظریف با بیان اینکه جزییات این موضوع ارتباطی به وزارت امور خارجه ندارد، گفت: آنچه به ما مربوط است اینکه ماهها مسوولان این برنامه تلویزیونی تلاش، پیگیری و سماجت کردند، پی در پی زنگ زدند، آمدند و رفتند تا بتوانند این مصاحبه را انجام دهند .
 
 
 
جابر انصاری خاطرنشان کرد: هیچگاه یک تهیه کننده و یا یک مجری تلویزیونی برای انجام چنین مصاحبه ای با یک وزیر مهم دولت،خودش اقدام نمی کند،منطق کار این است که قبلا هماهنگی را در مجموعه کاری خود انجام می دهند و بعد این همه پیگیری و سماجت می کنند، این ها را نمی توان فردی تفسیر کرد.
 
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: بنابر این، از دید ما صدا و سیمای جمهوری اسلامی یا در واقع سیمای جمهوری اسلامی بوده که برای انجام این مصاحبه در چند ماه گذشته اصرار و پیگیری پی در پی کرده است .
 
 
 
جابر انصاری با بیان اینکه،دکتر ظریف تمایلی به انجام این مصاحبه نداشتند،گفت: اصرارها و پیگیری های پی در پی دوستان سیما و تهیه کنندگان این برنامه ورزشی باعث شد که وزیر امور خارجه با انجام این گفت و گو موافقت کند و در نهایت مصاحبه انجام شد.
 
 
 
به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: صدا و سیما بخاطر این برخورد غیر مسئولانه باید پاسخگوی افکار عمومی ملت ایران باشد و به سوالات و ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهد.