واعظی با اشاره به اظهارات دبیر کارگروه فیلترینگ, نظر یک شخص را صحیح ندانست و افزود: افراد دیگر هم نظرات دیگری دارند، بنابراین ما براساس آنچه که سیاست دولت و رهنمود های مقام معظم رهبری است، عمل خواهیم کرد.

 

 

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در باره سخنان دبیر کارگروه فیلترینگ که گفته اسامی هشت هزار کانال تلگرامی برای فیلتر شدن و برای چندمین برای به وزارت ارتباطات اعلام شده اما اقدامی صورت نگرفته، گفت:این موضوع، نظر شخصی دبیر کارگروه فیلترینگ است و نظر کارگروه نیست.

به گزارش ایرنا محمود واعظی روز شنبه درحاشیه افتتاح چند طرح ارتباطی یک شرکت دانش بنیان داخلی، در جمع خبرنگاران افزود:ایشان تخصص این مسایل را ندارند اما همواره مصاحبه کرده و اعلام نظر می کنند و نظرشان بسته شدن همه چیز است.
 

 
عضو شورایعالی فضای مجازی گفت: کشور که قرارنیست براساس نظر یک فرد اداره شود و هرآنچه که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم می گیرد، تصمیم های آن برای همه محترم است و باید اجرا شود.
 

 
واعظی نظر یک شخص را صحیح ندانست و افزود: افراد دیگر هم نظرات دیگری دارند، بنابراین ما براساس آنچه که سیاست دولت و رهنمود های مقام معظم رهبری است، عمل خواهیم کرد.
 

 
وزیرارتباطات تاکید کرد: ایشان – دبیرکارگروه فیلترینگ – تفکری دارند که همه چیز بسته شود و ما با این موافق نیستیم و چیزی در این زمینه از سوی کارگروه ابلاغ نشده است.
 

 
به گزارش ایرنا ،دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه چندی پیش به اینکه تاکنون چندین بار دستور فیلتر کانال های ضد انقلابی به وزارت ارتباطات ارسال شده اما این وزارتخانه توانایی اجرای این دستورات را ندارد.
 

 
دلیل آن هم این است که وزارت ارتباطات به شبکه‌های اجتماعی خارجی اجازه داده است بدون ضابطه داخل کشور فعالیت کنند.
 

 
خرم‌آبادی در ادامه با بیان اینکه این اقدام مصداق بارز اشغال فضای مجازی کشور توسط بیگانگان است تاکید کرده بود که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد شبکه‌های اجتماعی پرسرعت داخلی، راهکار رفع اشغال فضای مجازی کشور است که متاسفانه در این راه کوتاهی شده است.
 

 
واعظی در باره فیلترینگ هوشمند گفت: فاز دوم فیلترینگ هوشمند به پایان رسیده ،پیشرفت خوبی هم در این مورد داشتیم،فاز سوم آن نیز درحال انجام است.
 

 
عضوشورای عالی فضای مجازی به توسعه اینترنت اشیا در کشور اشاره کرد و گفت: همه کشورهای جهان برای آن برنامه ریزی کرده اند و پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیارد شی متصل به اینترنت شود و ما هم از دوسال پیش طرح آزمایشی آن را در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرده ایم.
 

 
واعظی به تلاش بخش خصوصی در این باره تاکید کرد و در باره اثرکسب و کارهای الکترونیک گفت: در شهری مانند تهران با چنین جمعیت نیاز به کسب و کارهای الکترونیک حس می شود.
 

 
وزیرارتباطات ادامه داد: چنین امری مختص ایران نیست و همه جای دنیا رواج داد و باید مردم آزادی انتخاب در تعیین نوع خرید خود داشته باشند.
 

 

واعظی تاکید کرد: باید به مردم آزادی عمل در انتخاب های خود داد.