خبرنگار «سی ان ان» به توانایی مالی و ثروت عربستان برای خرید بمب اتمی اشاره کرد و جان کری در پاسخ گفت: «عواقب و تنبیه‌های بسیار متنوع (منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای) برای دست زدن به چنین اقدامی وجود دارد. منظورم این است که پیامدهای عظیمی خواهد داشت.

 

 

 

شرق پرس: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، احتمال اینکه عربستان برای حفظ توازن قدرت با ایران سلاح اتمی بخرد را رد کرده و گفته است، درصورتی که ریاض پیگیر چنین اقدامی باشد‌‌ همان اتفاقاتی که برای ایران رخ داد را تجربه خواهد کرد.

 

کری که در مصاحبه با ولف بلیتزر از شبکه «سی ان ان» درباره توافق هسته‌ای و آزادی زندانیان در ایران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد عربستان برای حفظ توان قوا در مقابل ایران از پاکستان بمب بخرد، گفته است: «شما نمی‌توانید همین طوری بمب بخرید و آن را به داخل منتقل کنید.».

 

خبرنگار «سی ان ان» به توانایی مالی و ثروت عربستان برای خرید بمب اتمی اشاره کرد و وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: «عواقب و تنبیه‌های بسیار متنوع (منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای) برای دست زدن به چنین اقدامی وجود دارد. منظورم این است که پیامدهای عظیمی خواهد داشت.

 

باور دارم که عربستان سعودی می‌داند چنین اقدامی برای آنها امنیت به ارمغان نخواهد آورد، چرا هر آنچه که ایران با آن مواجه شد، آنان نیز با ان روبه رو خواهند شد در خصوص پیمان منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای، بازرسی‌ها، و دیگر اقدامات.»