شاعری با بیان اینکه واگذاری آشوراده به معنی زمین‌خواری است افزود: در دولت یازدهم دوباره همان سرمایه‌گذار اولی در سال 83 برای آشوراده آمد اما من تا جایی که بتوانم نمی‌گذارم به تصرف غیر درآید.

واگذاری جزیره آشوراده مصداق زمین‌خواری است/ برخی می‌خواهند منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد را در نطفه خفه کنند

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) علی‌محمد شاعری نماینده شهرستان های شرقی مازندران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در مازندران آب باید به‌صورت شبکه‌ای توزیع شود، اظهار کرد: لازم است توزیع آب مانند شبکه برق، گاز و انرژی به‌صورت شبکه‌ای توزیع شود.

 

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چرا جزیره آشوراده به‌عنوان منابع ملی زیست محیطی به سرمایه‌گذاری که از قبل خلع‌ید شده بود واگذار شد، افزود: واگذاری جزیره آشوراده مصداق زمین‌خواری است.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۸۴ یکی از آقایان وصل به جریانات زمین را گرفتند و چون استاندار وقت بودم از اجرای این اقدام مخالفت کرده و مانع شدم، گفت: بعد از ۶ ماه زمین از دست فرد مورد نظر خارج شد.

 

این مسؤول ادامه داد: در دولت دهم یکی دیگر از آقایان برای سرمایه‌گذاری آمد و من از واگذاری اراضی آشوراده به فرد مخالفت کردم.

 

شاعری با بیان اینکه واگذاری زمین آشوراده به معنی تخریب زمین و زمین‌خواری است، تصریح کرد: در دولت یازدهم دوباره همان سرمایه‌گذار اولی در سال ۸۳ برای آشوراده آمد و زمزمه واگذاری شروع شد اما من تا جایی که بتوانم نمی‌گذارم به تصرف غیر درآید.

 

وی افزود: نباید به بهانه گردشگری و طرح‌های عمرانی حتی برای احداث حوزه علمیه منابع طبیعی و محیط زیست تخریب شود.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با اشاره به اینکه با وجود مشکلات زیاد در استان، منطقه آزاد بندر امیرآباد بهترین هدیه دولت یازدهم به مازندرانی‌ها است، خاطرنشان کرد: کار شاخصی از دولت سراغ ندارید که طی این مدت در مازندران انجام شده باشد.

 

برخی می‌خواهند منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد را در نطفه خفه کنند

 

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند زحمت‌های منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد را در نطفه خفه کنند، افزود: به نمایندگان مازندران توصیه می‌کنم در جمع مردم باشند مطالبات مردم را اولی بر امور بدانیم تا مسائل محلی بر ما غلبه نکند.

شاعری با اشاره به اینکه منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد موقعیت مناسبی برای مازندران است و نباید اختلافات بین مسؤولان و نمایندگان مجلس موجب خروج این مزیت از استان شود، گفت: عناصری که نقش ناهماهنگی را بازی می‌کنند از رسوبات دوره‌های گذشته عقب ماندگی هستند.

وی افزود: توسعه یافتگی مازندران نیازمند افراد بزرگی است که خود را فدا می‌کنند تا مردم به آرمان‌های بلند برسند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه زمان‌بندی دقیقی برای تصویب مجلس از منطقه آزاد شدن نمی‌توان تعیین کرد، ادامه داد: تاکنون در کشور سه منطقه آزاد تعیین شد و بعد از تصویب دولت، طرح منطقه آزاد قصرشیرین، خراسان رضوی و مازندران به مجلس می‌رود.

وی بیان کرد: من ذهنیت اینکه بعد از منطقه آزاد شدن چه ماشینی سوار شوم را ندارم.

 

با قدرت جلوی آسفالت بخش خشک شده تالاب میانکاله را می‌گیرم

 

شاعری با بیان اینکه در مرحله نخست میزان شعاع تعیین شده در منطقه آزاد بودن بندر امیرآباد را می‌پذیریم، اضافه کرد: موضوعاتی از قبیل منطقه آزاد به مجلس بیاید رای می‌آورد هرچند این موضوع برای مازندران مانند بیماری است که برای جراحی به اتاق عمل می‌رود از بقیه کار اطلاع نداریم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا بهشهر و شهرهای شرق مازندران در محرومیت به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: گازرسانی ۱۵۰ روستا، آسفالت راه روستایی، آبرسانی روستاها، قطع گاز مازوت از اراضی کشاورزی و تعیین و تنظیم قیمت کیلویی ۱۳ هزار تومان برای برنج کشاورزان از اقدامات ما در شرق مازندران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست در مجلس با بیان اینکه برای ارائه خدمات مدت چهار ساله را برای خود تعیین نمی‌کنیم، افزود: باید یاد بگیریم ما نماینده ملت هستیم فقط نماینده یک شهر نیستیم.

وی در تشریح ریزگردهایی که سبب آلودگی محیط زیست شده است، اظهار کرد: تمام استان‌هایی که منش ریزگرد بود در عراق بررسی شد و ۱۰ تا ۲۰ درصد ریزگرد داخل کشور در غرب منشا داخلی و بقیه خارجی دارند.

شاعری افزود: با همکاری منطقه‌ای باید بتوانیم ریزگردها را کنترل و دیپلماسی زیست محیطی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق منطقه‌ای برای کنترل ریزگردها موثر است، تصریح کرد: کشورهای منطقه‌ای ما بحرانی هستند این پیشنهاد بخشی درست و بخشی هم نادرست است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست در بخش پایانی سخنانش به خشک شدن دریاچه ارومیه و ۵ هزار هکتاری میانکاله اشاره کرد و گفت: با قدرت جلوی آسفالت بخش خشک شده تالاب میانکاله را می‌گیرم.