حامدی معاون فرماندار بهشهر گفت: با همکاری گارد ساحلی بندر امیرآباد از ورود خودروهای گردشگران به سواحل میانکاله جلوگیری می شود.

ورود خودروها به سواحل میانکاله ممنوع شد

 

 

به گزارش شرق پرس محمد حامدی در جلسه بررسی وضعیت ناجیان غریق و طرح‌های سالم‌سازی دریا در این شهرستان، با تأکید بر تسریع در روند کاری دستگاه‌های عضو این طرح اظهار کرد: همه مسؤولان باید برای توسعه شهرستان و استفاده از قابلیت و ظرفیت‌های آن تلاش کنند تا کارایی و اثربخشی آن در تمامی ابعاد و حوزه‌ها نمایان شود.

 

وی رسیدگی به شرایط کنونی محل شنا و ساحل آن را مهم دانست و افزود: نقاط قوت و ضعف محل شنا مورد ارزیابی قرار بگیرد تا با هم‌فکری و تعامل مسؤولان مربوطه و بسترسازی مناسب شناگاه بتوانیم برنامه‌های متنوعی را در محل شنا برگزار کنیم.

 

معاون فرماندار بهشهر گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر تلاش داریم که نسبت به سال‌های گذشته تمرکز بهتری در سواحل داشته باشیم، تا مسافران با امنیت و آسایش کامل و با خاطره شیرین استان ما را ترک کنند.

 

این مسؤول ادامه داد: شناسایی دقیق از نقاط، حضور مؤثر ناجیان و نظارت دقیق سه فاکتور شاخص و مهم طرح دریا محسوب می‌شوند.

 

حامدی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش مسافران و گردشگران هدف ستاد اجرایی طرح‌های دریا است و باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار امیدواری کرد که در سال‌جاری با تدابیر در نظر گرفته شده، شمار غریق در سراسر استان و بهشهر به کمترین میزان برسد.

 

عضو شورای اداری بهشهر، یکی از مشکلات جدی در سواحل بهشهر را حفظ امنیت جانی گردشگران دانست و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین و اجرای طرح‌های سالم‌سازی، تلاش می‌شود تا بیش از گذشته امنیت جانی گردشگران حفظ شود.

 

به گزارش فارس، در پایان جلسه یاد شده، با حضور مسؤولان از طرح‌های دریای بهشهر بازدید میدانی انجام شد و به گفته معاون فرماندار بهشهر، با توجه به بازدید انجام‎شده، برای نقاط خارج از طرح دریا و حادثه‌خیز سواحل موصوف به «ابوالحسنی» و مجموعه میانکاله، تعدادی غریق نجات به‌منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، حضور می‌یابند.

 

حامدی با بیان اینکه حضور اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، دریابانی و محیط زیست در طرح دریا ضروری است، بیان کرد: این مراکز ضمن حضور در کنار ناجیان غریق، باید همکاری و پشتیبانی خوبی با جمعیت هلال احمر داشته باشند.

 

وی گفت: مقرر شد تا در آن نقطه‎ای از ساحل زیر پوشش بندر امیرآباد که خودروهای گردشگران وارد سواحل میانکاله می‌شوند، با همکاری گارد ساحلی بندر امیرآباد، از ورود خودروها جلوگیری شود.

 

به گزارش فارس، بهشهر دارای سه طرح سالم‌سازی دریا است و ساحل میانکاله به‌دلایل دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست، در زمره طرح‌های سالم‎سازی دریا قرار ندارد، اما با توجه به حضور گردشگران در فصول گرم سال، مسؤولان شهری بر ضرورت به‌کارگیری ناجی غریق در سواحل این منطقه حفاظت‎شده تأکید دارند.