وزارت علوم در اطلاعیه ای درخصوص بورسیه خارج روال ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری اعلام کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به برخورد قاطع با موارد غیر قانونی تاکید دارند. شرق پرس: متن اطلاعیه وزارت علوم به شرح زیر است: انتشار رسانه ای بعضی تخلفات صورت گرفته در حوزه بورس که با هدف جلوگیری از بروز […]

 

 وزارت علوم در اطلاعیه ای درخصوص بورسیه خارج روال ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری اعلام کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به برخورد قاطع با موارد غیر قانونی تاکید دارند.

شرق پرس: متن اطلاعیه وزارت علوم به شرح زیر است:

انتشار رسانه ای بعضی تخلفات صورت گرفته در حوزه بورس که با هدف جلوگیری از بروز حاشیه های احتمالی و در جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی و همچنین، حمایت از افراد ساعی و توانمندی که بر اساس آیین نامه های مربوط، مشغول به تحصیل شده بودند، صورت گرفت، با حاشیه‌ها و عکس العمل‌هایی همراه بود.

همان طور که در مصاحبه های مکرر جناب آقای دکتر صدیقی رئیس محترم سازمان امور دانشجویان ، بارها و بارها ذکر شده است، اگرچه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با روند حاکم بر اعطای بورس و ادامه تحصیل در مقطع دکترای داخل و خارج از این طریق موافق نیست، ولی با التزام به تعهدات گذشته، تا پایان سال ۹۲ کلیه در خواستها را در همان چارچوب گذشته مورد بررسی و اقدام قرار داده است.

در مصاحبه مطبوعاتی جناب آقای دکتر صدیقی با صراحت و شفافیت بیان شد که از جمع ۳۰۰۲ نفر بورسیه اعلام شده، ۹۳۳ نفر مربیان دانشگاههای کشور هستند و ۱۸۵ نفر هم با استفاده از آیین نامه ایثارگران بورسیه شده اند و ۱۸۸۴ نفر هم دارای قبولی برای خارج از کشور بوده اند که بورس خود را به داخل تبدیل کرده‌اند.

همه این افراد در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند و معاونت دانشجویی بر اساس تعهدات قبل ، شهریه آنها را به دانشگاهها پرداخت کرده است.

براساس گزارش ارائه شده توسط رئیس محترم سازمان امور دانشجویان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نمایندگان محترم نیز به برخورد قاطع با موارد غیر قانونی تاکید داشتند.

به هر حال وزارت علوم با احترام و التزام کامل به تعهدات گذشته، در مواردی که تخلف صورت گرفته باشد، برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که حدود یک‌سوم این افراد در حال حاضر هیئت علمی دانشگاه‌های کشور هستند که به انضمام ۱۸۵ نفر استفاده کننده از آیین‌نامه ایثارگران دارای محل خدمت مشخص در دانشگاه‌ها هستند و یک‌سوم از ۱۸۸۴ نفر هم در حال حاضر جایابی شده‌اند و بقیه افرادی هم که براساس آیین‌نامه مشغول به تحصیل هستند وزارت علوم از هر گونه کمک و مساعدت برای جایابی آنها مضایقه نخواهند کرد.

جا دارد هم از عملکرد رسانه‌هایی که بدون توجه به آمار و ارقام، با حاشیه‌سازی موجبات آزردگی کلیه بورسیه‌ شدگان را فراهم آوردند و هم از عکس‌العمل‌های شتاب‌زده و هیجانی برخی دیگر از رسانه‌ها و افراد، عمیقاً احساس تأسف کنیم. عکس‌العمل‌هایی که حاصل آن نام بردن از افرادی است که هرگز پرونده‌ای در حوزه بورس نداشته‌اند./ایسنا

 

/انتهای خبر