محمد امین رضازاده در نشست با احزاب و تشکل های سیاسی همدان افزود: اگر هم افراد مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اعلام اینکه لیست سیاه برای سخنرانی افراد نداریم افزود؛ اگر هم افراد ممنوع السخنرانی مشخص شده اند به صورت محدود و با توجه به احکام قضایی بوده است.

 

 

شرق پرس: رضا زاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در کشور لیست سیاهی دراین خصوص که چه کسی می تواند صحبت کند یا نکند نداریم و تاکنون هیچ نهاد یا دستگاهی نیز سخنرانی افراد را ممنوع نکرده است.

 

 ایرنا به نقل از اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری همدان نوشت: محمد امین رضازاده در نشست با احزاب و تشکل های سیاسی همدان افزود: اگر هم افراد ممنوع السخنرانی مشخص شده اند به صورت محدود و با توجه به احکام قضایی بوده است.

 

وی اضافه کرد: بنابراین فعالیت احزاب درهیچ جای کشور مشکلی ندارد و به راحتی می توانند سخنران های مورد نظر خود را دعوت کنند.

 

رضا زاده همچنین بیان کرد: با توجه به آمار تسهیلات لازم برای تسریع در تشکیل دفاتر فرعی احزاب در استان همدان فراهم شده است و در این خصوص همدان مشکلی ندارد.

 

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: ۲۵۰ حزب در کشور به ثبت رسیده است که برگزاری جلسه وزارت کشور با همه احزاب امکان پذیر نیست با این وجود این نشست ها باید در استان برگزار شود.

 

وی افزود: احزاب ملی و کشوری حدود ۶۰ جلسه تاکنون برگزار کرده اند که وزیر کشور در پنج جلسه، معاون سیاسی وزارتخانه در ۱۵ نشست و سایر مسوولان در بیشتر جلسه ها حضور داشته اند.

 

رضا زاده در خصوص خانه احزاب نیز گفت: خانه احزاب پس از ۱۰ تا ۱۱ سال با حضور همه طیف ها و سلیقه ها در کشور تشکیل و مقرر شد سلایق سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل به صورت دوره ای این تشکل صنفی را اداره کنند.

 

مدیر کل سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: اساسنامه خانه احزاب نیز اصلاح و دوره اعتبار آن سه ساله شده است و به توافق رسیده اند که هر سال مسوولیت آن برعهده یک طیف سیاسی باشد که سال اول به دست اصولگرایان سپرده شد.