علی اصغر فانی گفت : طبق دستورالعمل های موجود، فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند و این اقدامی بود که فرهنگیان سال ها متقاضی آن بودند که در این دولت محقق شد.

وزیر آموزش و پرورش: اولویت در استخدام 5 هزار نفر, به فرزندان فرهنگیان است

 

 

شرق پرس: وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از پیگیری های شش ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (دوشنبه) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.

 

 علی اصغر فانی روز سه شنبه در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان افزود: طبق دستورالعمل های موجود، فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام قرار دارند و این اقدامی بود که فرهنگیان سال ها متقاضی آن بودند که در این دولت محقق شد.

 

وی ادامه داد: مربیان پیش دبستانی که در سال های گذشته در آموزش و پرورش خدمت می کردند نیز در اولویت استخدام قرار دارند.

 

 افراد دارای لیسانس در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه می تواند علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری، از بین افراد دارای لیسانس نیز با برگزاری آزمون دانشجو پذیرش کند.

 

فانی اضافه کرد: پذیرفته شدگان در یک دوره یک ساله تربیت معلمی، مهارت های لازم را کسب می کنند و سپس به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند و این امر برای اولین بار انجام شده است.

 

بودجه آموزش و پرورش در سال جاری ۲۳ درصد افزایش یافت

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه این وزارتخانه در سال ۹۴ نسبت به بودجه مصوب سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است، گفت: این درحالیست که بودجه دولت در سالجاری ۱۱.۵ تا ۱۲ درصد رشد داشته است.

 

فانی ادامه داد: این افزایش اعتبار آموزش و پرورش نشان می دهد که دولت تدبیر و امید در حد مقدورات خود به آموزش و پرورش توجه بیشتری دارد.

 

وی یادآور شد: در سال ۹۳ نیز دولت تدبیر و امید، بودجه وزارت آموزش و پرورش را نسبت به بودجه مصوب سال ۹۲، ۲۶ درصد افزایش داد./ایرنا