ظریف نیز در این دیدار که در حاشیه کنفرانس 'قلب آسیا-روند استانبول' در اسلام آباد برگزار شد، ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان، اظهار داشت: موضوع پرونده هسته ای ایران و پی.ام.دی پایان یافته است، هرچند به برخی موارد جزئی در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره شده است، اما ایران هیچ انحرافی نداشته است.

 

 

شرق پرس: وزیر خارجه در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان گفت: هرچند به برخی موارد جزئی در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره شده، اما ایران هیچ انحرافی نداشته است/ نواز شریف: منتظر سفر روحانی به پاکستان هستیم.
 
 
 
ایرنا نوشت: نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: منتظریم در آینده نزدیک شاهد سفر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان باشیم.
 
 
 
محمد نواز شریف در گفتگو با محمدجواد ظریف، با اشاره به سفر ماه گذشته خود به آمریکا و دیداری که با وزیر امورخارجه این کشور داشت گفت: بازتاب‌ها نشان می دهد که ایران همکاری خیلی خوب و مناسبی در موضوع هسته ای داشته است.
 
 
 
ظریف نیز در این دیدار که در حاشیه کنفرانس ‘قلب آسیا-روند استانبول’ در اسلام آباد برگزار شد، ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان، اظهار داشت: موضوع پرونده هسته ای ایران و پی.ام.دی پایان یافته است، هرچند به برخی موارد جزئی در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره شده است، اما ایران هیچ انحرافی نداشته است.
 
 
 
وی افزود: در سفر قبلی خود به پاکستان گفتم که از آخر سال جاری میلادی راه برای همکاری بیشتری ایران و پاکستان باز می شود. امیدواریم که همکار اقتصادی، به ویژه همکاری های بانکی میان دو طرف گسترش پیدا کند.
 
 
در این دیدار همچنین موضوع سوریه مطرح شد و دو طرف بر حل مسالمت آمیر بحران این کشور تأکید کردند.
 
 
همچنین طرفین تأکید کردند که یمن راه حل نظامی ندارد و بحران این کشور تنها از طریق مسالمت آمیز قابل حل است.
 
 
نواز شریف و ظریف در این دیدار بر ضرورت همکاری های منطقه ای برای حل مسائل منطقه تاکید کردند.
 
 
وزیر امور خارجه ایران که از عصر روز گذشته (سه شنبه) با هدف شرکت در کنفرانس ‘قلب آسیا-روند استانبول’ با محوریت کمک به حل مسائل افغانستان وارد اسلام آباد شده است تاکنون با نخست وزیر پاکستان، همتایان پاکستانی، تاجیک، افغان، هند و چینی خود دیدار کرده است.
 
 
 
ظریف همچنین عصر امروز با ‘اشرف غنی’ رییس جمهوری افغانستان دیدار خواهد کرد.
 
ظریف صبح امروز در پنجمین کنفرانس ‘قلب آسیا-روند استانبول’ سخنرانی کرد و گفت: ورود مولفه های ناامن کننده جدید با نام ها و نشانه های جدید به خصوص گروه تروریستی داعش و احتمال سود بردن داعش از اختلافات میان طالبان، از موارد بسیار نگران کننده است.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به پایتخت پاکستان افراط گرایی و تروریسم را خطر و تهدید اصلی برای منطقه دانست و گفت: در کنفرانس ‘قلب آسیا’ در اسلام آباد مطالبی را در خصوص ضرورت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مطرح خواهیم کرد.
 
کنفرانس دو روزه ‘قلب آسیا’ از روز سه شنبه باهدف گسترش همکاری ها برای کمک به حل مسایل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان، با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور عضو و حمایت کننده این کنفرانس و بیش از ۱۰ نهاد بین المللی و منطقه ای آغاز بکار کرد و بخش اصلی این کنفرانس در سطح وزیران امور خارجه، امروز (چهارشنبه) با سخنرانی ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر پاکستان و ‘اشرف غنی’ رییس جمهوری افغانستان، برگزار شد.