وزیر نیرو به نمایندگی از هیات دولت در شرق مازندران و شهرستان گلوگاه حضور پیدا کرد و در حال حاضر، جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه با حضور حمید چیت‌چیان و شرکت اقشار مختلف مردم در حال برگزار است.

vazir-niro

 

 

به گزارش شرق پرس حمید چیت‌چیان و هیئت همراه صبح امروز  واردشهرستان گلوگاه شدند و طبق برنامه به گلزار شهدای گلوگاه رفته و مزار شهدا را عطرافشانی کردند.

 

 

اکنون سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه مملو از حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم است که می‌خواهند ضمن شنیدن مطالبات خود از زبان فرماندار این شهرستان، به نظرات و بیانات نماینده رئیس‌جمهور یعنی حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گوش فرا دهند.

 

 

زیر نیرو گفت: حدود ۱۳۰ دکل‌بند گلوگاهی در هنگام کار جان خود را از دست داده و ۹۵۰ نفر از مردم این منطقه نیز مصدوم و برخی‌ها قطع نخاع شدند که ما قدردان زحمات این مردم هستیم.

 

 

چیت‌چیان گفت: پیمانکاران مربوط به دکل‌بندی را موظف می‌کنیم که در تمام قراردادهای دکل‌بندی ملزم به بیمه دکل‌بندها باشند و بدون بیمه نباید هیچ قراردادی با آنها به امضا برسد.

 

 

این عضو هیئت دولت با بیان اینکه هم در دولت قبل و هم در دولت جدید مسئله بیمه دکل‌بندان رسیدگی شده است، افزود: همچنان پیگیر مسائل و مشکلات دکل‌بندان هستیم تا آنها به حق قانونی خود برسند.

 

 

ی تصریح کرد: آب مورد نیاز در بخش کشاورزی حوزه شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه از سد گلورد را در آینده‌ای نزدیک برای مصارف بلندمدت تأمین می‌کنیم.

 

 

چیت‌چیان با اشاره به کلنگ‌زنی و آغاز ساخت آب‎شیرین‌کن و تصفیه آب در شهرستان گلوگاه، گفت: این تصفیه‌خانه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا مردم از آب مطلوب و باکیفیت بهره‌مند شوند.

 

 

وزیر نیرو با بیان اینکه برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی در مازندران در حال حاضر اقدامات گسترده‌ای در جریان است، افزود: سد شهید رجایی ساخته و بهره‌برداری شد، سد گلورد ۷۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت دارد، سد هراز و سد البرز در برنامه‌های کاری بوده و با سرمایه‌گذاری عظیمی که دارد در حال انجام است.

 

 

وی ادامه داد: ۷۰۰ مورد آب‌بندان در مازندران داریم که با لایروبی به‌موقع تأثیرات قابل توجهی در تأمین آب کشاورزی دارند.

 

 

چیت‌چیان در پایان گفت: در منطقه گلوگاه مطالعه‌ای در دست اقدام است تا از منابع آبی غرب یا مرکز استان که مازاد بر مصرف هستند به گلوگاه انتقال داده شود، لذا دستور تسریع این مطالعات و اجرایی شدن آنها داده شده است.

 

 

 فرماندار شهرستان گلوگاه پیش از این در گفت‌وگو با  فارس، گفت: کلنگ‌زنی و آغاز عملیات ساخت تصفیه‌خانه آب‌شیرین‌کن گلوگاه با اعتبار ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی، ارائه ۱۲ طرح پیشنهادی فرماندار در حوزه کشاورزی، آب٬ برق و تکمیل اجرای عملیات محور مواصلاتی دامغان به گلوگاه و ساخت راه قدیمی گلوگاه به استان گلستان از جمله مطالبات مردم شهرستان گلوگاه در سفر هیئت دولت به مازندران است.

 

 

عیسی قاسمی‌طوسی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم شهرستان گلوگاه استفاده از آب شرب نامناسب است، افزود: عملیات اجرایی آب‌شیرین‌کن گلوگاه با حضور وزیر نیرو آغاز می‌شود.

 

 

در حال حاضر، جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه با حضور حمید چیت‌چیان و شرکت اقشار مختلف مردم در حال برگزار است.

 

 

 

 

فارس