در حالیکه ایران می توانست با یک پیروزی در بازی آینده نخستین تیمی باشد که به جام جهانی صعود می کند اما برزیل این شانس را از ایران گرفت و بعنوان اولین تیم به جام جهانی صعود کرد

وضعیت صعود ایران به جام جهانی/ ایران فقط به 2 امتیاز نیاز دارد

 

حال می توان گفت تیم ملی ایران تنها با ۲ امتیاز دیگر می تواند بصورت مستقیم به مسابقات جام جهانی صعود کند.

در هفته هفتم مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه اول تیم های ایران ، ازبکستان و کره جنوبی با پیروزی های مشابه یک بر صفر مقابل چین ، سوریه و قطر راه شان را به سمت جام جهانی هموارتر کردند.

حالا و با توجه به مسابقات باقی مانده تیم ملی ایران با کسب حداقل ۲ امتیاز به مسابقات جام جهانی به صورت مستقیم صعود خواهد کرد. 

شاگردان کی روش در ۳ بازی باقیمانده با ازبکستان و کره جنوبی رو در رو می شوند و بازی آخرشان مقابل تیم ملی سوریه است. 

بازیکنان تیم ملی ایران اگر با ۲ امتیاز به امتیاز ۱۹ برسند. با توجه به شرایط جدول صعودشان به جام جهانی به صورت مستقیم قطعی است. ۲ مساوی برای ایران ، یعنی یا ازبکستان یا کره جنوبی و یا هر دو تیم توسط تیم ملی متوقف شده اند و همین توقف ایران را به عنوان تیم اول یا دوم به جام جهانی خواهد فرستاد.هرچند که ایران با پیروزی مقابل ازبکستان ۳ امتیاز کسب می کند.

۲۳ خرداد به نظر می رسد که روز تعیین تیم دوم برای رسیدن به جام جهانی است .ایران در ورزشگاه آزادی اگر ازبکستان را شکست دهد به جام جهانی خواهد رسیدو پس از برزیل و روسیه سومین تیم جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود . 

 

مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا گروه A

 

تیم

بازیها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

 

۱

ایران

۷

۵

۲

۰

۶

۰

۶

۱۷

 

۲

کره‌جنوبی

۷

۴

۱

۲

۹

۷

۲

۱۳

 

۳

ازبکستان

۷

۴

۰

۳

۶

۴

۲

۱۲

 

۴

سوریه

۷

۲

۲

۳

۲

۳

۸

 

۵

چین

۷

۱

۲

۴

۳

۷

۵

 

۶

قطر

۷

۱

۱

۵

۳

۸

۴

 
 
 
 
 
 
 
 
عصرایران