مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: مجموع بارش فصل بهار 94 در بابلسر در 40 سال اخیر و در شهرستان‌های ساری، آمل، بندر امیرآباد و گلوگاه در 10 تا 15 سال اخیر کم‌ترین مقدار بوده‌است.

وضعیت وخیم بارندگی ها در مازندران/ کاهش75درصدی بارش در خرداد

 

 

به گزارش شرق پرس نوربخش داداشی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش در خردادماه و همچنین در دو ماهه اول امسال میانگین بارندگی در فصل بهار ۹۴ مازندران حدود ۴۸ میلی‌متر بوده که به طور متوسط در مقایسه با دوره آماری ( نرمال) حدود ۵۵ درصد کاهش و نسبت به فصل بهار سال ۹۳ حدود ۶۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

 

وی اضافه کرد: در تمامی ۱۵ ایستگاه‌ هواشناسی میزان بارش اتفاق افتاده نسبت به دوره آماری کاهش داشته و بیشترین کاهش مربوط به بابلسر حدود ۸۵ درصد بوده‌است.

 

 

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: مجموع بارش فصل بهار ۹۴ در بابلسر در ۴۰ سال اخیر و در شهرستان‌های ساری، آمل، بندر امیرآباد و گلوگاه در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر کم‌ترین مقدار بوده‌است.

 

 

داداشی تصریح کرد: در سه ماهه فصل بهار میزان کاهش نزولات جوی در بابلسر، بندر امیرآباد بهشهر و گلوگاه بین ۸۰ تا ۸۵ درصد، دشت‌ناز، ساری و آمل بین ۷۰ تا ۷۵ درصد، قراخیل قائمشهر و کجور بین ۶۰ تا ۶۵ درصد، کیاسر، رامسر و آلاشت بین ۵۰ تا ۵۶ درصد، نوشهر ۴۲ درصد، بلده ۳۸ درصد، پل‌سفید ۲۶ درصد و سیاه‌بیشه حدود هفت درصد است.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال کاهش بارش ۷۵ درصدی  را نسبت به دوره بلندمدت در سطح مازندران داشتیم.