وطبان ابراهیم الحسن، برادر ناتنی صدام حسین متولد 1952 میلادی یکی از اعضای برجسته رژیم صدام بود که سمت های مختلفی ازجمله وزارت کشور عراق را برای مدتی هده دار بود که در زندان درگذشت.

 

 

شرق پرس: اداره اصلاح و تربیت وابسته به وزارت دادگستری عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که وطبان ابراهیم الحسن بعدازظهر زوز گذشته  در زندان جان باخت.

 

sadam-baradar9

 

خبرگزاری عراق پرس نوشت: علت مرگ وی، ایست ناگهانی قلب اعلام شده و جسد وی برای انجام اقدامات قانونی به بیمارستان پزشکی قانونی منتقل شده است.

 

وطبان ابراهیم الحسن، متولد ۱۹۵۲ میلادی یکی از اعضای برجسته رژیم صدام بود که سمت های مختلفی ازجمله وزارت کشور عراق را برای مدتی عهده دار بود.

 

 

وی در آوریل ۲۰۰۳ در منطقه ربیعه استان نینوا در نزدیکی مرزهای سوریه دستگیر و در ۱۱ مارس ۲۰۰۹ به دلیل ارتکاب جنایت های ضد بشری به اعدام محکوم شد.

 

رسانه ها چهارشنبه شب و روز پنجشنبه نیز خبری مبنی بر مرگ «ساجده خیرالله طلفاح» بیوه صدام در سن ۷۱ سالگی در یکی از بیمارستان های پایتخت اردن انتشار دادند اما بیمارستان های بزرگ امان از جمله الخالدی، التخصصی و العربی بستری بودن بیوه صدام و یا در اختیار داشتن هر خبری از او را تکذیب کردند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ایرنا