سجادی فرماندار بهشهر با هشدار نسبت به افزایش میزان طلاق در این شهرستان گفت: آمار طلاق در روستاهای بهشهر از شهر پیشی گرفته است و باید در این راستا برنامه‌ریزی منسجم‌تری انجام داد.

وقتی آمار طلاق در روستاها از شهر پیشی می گیرد!

شرق مازندران: سید خالق سجادی فرماندار بهشهر در دومین کارگروه طلاق شرق مازندران در فرمانداری بهشهر افزود: نقش خانواده‌ها در تثبیت ازدواج بسیار مؤثر و مفید است و لذا باید پدران و مادران به فرزندان خود آموزش‌های لازم را برای استمرار زندگی و حفظ آن آموزش دهند.

به گزارش مهر, وی بابیان اینکه در بخش ازدواج، آموزش مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: متأسفانه در برخی از این موارد، تعلل شده است و توجه به آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها و قبل از ازدواج در بین دختران و پسران باید افزایش یابد.

فرماندار بهشهر همچنین بابیان اینکه تک‌فرزندی هم یکی از دلایل مهم در برخی از طلاق‌ها است، یادآور شد: این مسئله موجب شده است خانواده‌ها توجه بیشتری به فرزند خود اعمال کرده و در برخی موارد با نگرانی‌ها و دخالت‌های نابه جا باعث ازهم‌پاشیدگی خانواده زوجین شوند.

سجادی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدرسه و دانشگاه و استفاده از مشاوران زبده و خبره در این زمینه می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات و اختلافات جلوگیری کند که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دادگستری بهشهر هم در سخنانی گفت: شهرستان بهشهر ازجمله شهرهای با آمار بالای طلاق در استان مازندران است که طلاق توافقی در این شهرستان به‌مراتب بیشتر از طلاق یک‌طرفه و بروز اختلافات ناشی از طلاق است که باید بررسی شود.

علی کیانی افزود: تمام مسائل و مشکلات طلاق باید قبل از ازدواج وزندگی زناشویی بررسی شود و آموزش‌های لازم در این راستا به زوجین قبل از ازدواج به‌درستی و به‌صورت مشاوره‌ای ارائه شود.