در شرق مازندران از ساری تا نکا و بهشهر نیز تکواندو رفته رفته جایگاه خود را تثبیت می کند تا بعنوان ورزش سوم جای خود را پیدا کند و هر روز استعدادهای جدیدی را به جامعه ورزشهای رزمی کشور معرفی کند.

 

 

 

به گزارش شرق پرس شاید اگر از هر مازندرانی پرسیده شود کدام ورزشها را بعنوان ورزش اصلی در مازندران می شناسند, بلادرنگ می گویند اول کشتی و بعد فوتبال.

 

 

اما این روزها رفته رفته ورزشی دیگر در میان خانواده های این استان جای خود را باز می کند. ورزشی که پخش مسابقات المپیک از تلویزیون و همچنین افتخار آفرینی تکواندوکاران مازندرانی نیز در اقبال خانواده ها بی تاثیر نبوده است.

 

 

از درخشش فیض الله نفجم تکواندوکار نام آشنای مازندرانی در آسمان ورزش کشور که بگذریم, اخیرا فرزان عاشورزاده  نیز شوری دوباره در تکواندو مازندران و حتی ایران ایجاد کرده است. تکواندوکاری خوش آتیه که اکنون به مرز ۲۰ سالگی رسید اما سرشار از استعداد نبوغ و تجربه در میادین جهانی است و مقابل هر رقیبی که به میدان می رود لرزه بر اندام رقیبش می اندازد و همه اینها آینده ای درخشان را برای وی و تکواندو مازندران رقم خواهد زد.

 

 

در شرق مازندران از ساری تا نکا و بهشهر نیز تکواندو رفته رفته جایگاه خود را تثبیت می کند تا بعنوان ورزش سوم جای خود را پیدا کند و هر روز استعدادهای جدیدی را به جامعه ورزشهای رزمی کشور معرفی کند.

 

 

علی حسین خیرخواه, از ۷ سالگی در تکواندو مازندران قد کشید و اکنون با ۱۳ سال سن یکی از امیدهای با تجربه آینده تکواندو ساری محسوب می شود.

 

 

وی که تربیت شده در باشگاه استاد دارایی ساری است, روز گذشته در مسابقات انتخابی محمودآباد همه ی رقیبان خود را با اختلاف فاحش پشت سر گذاشت تا بازهم مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویزد و بعنوان فنی ترین تکواندوکار مسابقات انتخاب شود.

 

وقتی تکواندو قلب مازندرانی ها را تسخیر می کند  

 

دارایی, استاد این نوجوان ۱۳ ساله می گوید وقتی علی حسین در یک تورنمنت شرکت می کند خیالم راحت است زیرا او تکواندوکاری باهوش و بسیار فنی است و وقتی او روی شیابچانگ می رود همه مربیان و تکواندوکاران دوست دارند رقابت وی را تماشا کنند و مطمئن هستم از او درآینده بیشتر خواهیم شنید.

 

 

دارایی که امیدوار است خیرخواه راه عاشورزاده را برود و مانند او بعنوان تکواندوکار کم سن و سال اما با تجربه معرفی شود با تمجید از این پدیده تکواندو تاکید کرد, وی به لحاظ فنی و اخلاقی در میان بقیه ورزشکاران شناخته شده است و در مسابقات کشوری نیز براحتی رقیبان خود را پشت سر گذاشت و طلا را بر گردن آویخت.

 

وقتی تکواندو قلب مازندرانی ها را تسخیر می کند

 

استاد دارایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با گلایه از عدم حمایت مناسب از ورزش تکواندو در مازندران و ساری افزود, وقتی نونهالان و خردسالان تکواندو ساری را استان های دیگر  برای رقابتهای باشگاهی می خواهند, این یعنی باید به تکواندو در مرکز استان توجه بیشتری شود.

 

وقتی تکواندو قلب مازندرانی ها را تسخیر می کند

 

این مربی سرشناس که موهایش را نیز در این ورزش سفید کرده است می گوید شبیه علی حسین خیرخواه تکواندوکاران خوب دیگری هم داریم که علی رغم سن پایین, سالهاست در باشگاه تمرین می کنند و در مسابقات می درخشند و این نویدبخش آینده ای روشن برای تکواندو مازندران و ساری است.

 

 

حال باید گفت با وجود استعداد سرشاری که در نسل جدید تکواندوکاران باشگاههای شرق مازندران وجود دارد آیا می توان امید داشت عاشورزاده ای دیگر اینبار از شرق مازندران به جامعه ورزشهای رزمی معرفی شود؟