قیمت گوجه این روزها مجدد در بازار افزایش یافت به طوری که قیمت گوجه که در دو هفته اخیر به 5 هزار تومان رسیده بود پس از روند کاهشی دوباره در حال افزایش است و گوجه تزئینی(گوجه ریز) نیز به کیلوئی 10 هزار تومان رسید!

وقتی قیمت گوجه در مازندران تا 10 هزار تومان قد می کشد

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) داستان گرانی های افسار گسیخته اقلام کشاورزی بیش از هر جای دیگری در مازندران شگفت آور است. استانی که سرشار از نعمت های خدادادی, نیروی کار تحصیلکرده ارزان! , قابلیت کشت در هر ۴ فصل سال و بسیاری دیگر از پتانسیل های ریز و درشت , مردمانش باید در فصولی محصولات کشاورزی را به جهت ارزانی و بلا استفاده بودن دور بیاندازند و در فصل دیگر به قیمت گزاف تهیه کنند!

 

اگر این مسائل به دلیل ضعف در برنامه ریزی, آموزش, ایجاد زیرساختهای حمل و نقل, حمایت از ایجاد گلخانه ها برای کشت محصولات در همه فصلهای سال و… نیست پس در چیست؟ آیا ایجاد راهکارهایی برای وجود تعادل در بازار آنهم در استانی که قابلیت های کشاورزی آن بر هر چیز دیگری رجحان دارد در راستای اقتصاد مقاومتی نیست؟ 

 

قیمت گوجه این روزها مجدد در بازار افزایش یافت به طوری که قیمت گوجه که در دو هفته اخیر به ۵ هزار تومان رسیده بود پس از روند کاهشی دوباره در حال افزایش است و گوجه تزئینی(گوجه ریز) نیز به کیلوئی ۱۰ هزار تومان رسید!

 

امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگو با فارس گفت: دلیل افزایش قیمت گوجه در بازار بارندگی در مناطق جنوب کشور بوده که برخی از محصولات زیر کشت از بین رفته است.

 

 این خود جای تعجب است که نمی توانیم علی رغم اینکه زمین های کشاورزی و منابع آبی استان و حتی نیروی کار آن در اکثر ماههای سال معطل است, برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا نیازهای اولیه کشاورزی را درون استان مرتفع سازیم تا هم بر مشکلات بیکاری و عدم درآمد پایدار کشاورزان فائق آئیم و هم همیشه نگاه مان به استانهای دور دست نباشد که چه موقع ابر و ماه و فلک دست در دست هم می دهند تا مواد غذایی با قیمت مناسب به دست مردم مازندران برسد.