وزیر ورزش روسیه این مصاحبه جنجالی عنوان کرد که این تحریم‌های ورزشی شامل بازیکنان ترکیه‌ای شاغل فعلی در لیگ روسیه نمی‌شود که یکی از آنها گوکدنیز کارادنیز، هم‌تیمی علیرضا حقیقی از روبین‌کازان است که از سال 2008 برای این تیم بازی می‌کند.

وقتی ورزشکاران ترک هم از خشم پوتین در امان نماندند!

 

 

 

شرق پرس: در پی افزایش تنش های سیاسی بین دو کشور روسیه و ترکیه، ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه درباره دستورالعمل جدیدش به شبکه «آر- اسپورت» روسیه گفت: اگر باشگاهی از روسیه در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی پیش رو قصد به خدمت گرفتن بازیکنی ترکیه‌ای را دارد، باید بگویم چنین امکانی وجود ندارد.

 

 

موتکو در ادامه این مصاحبه جنجالی عنوان کرد که این تحریم‌های ورزشی شامل بازیکنان ترکیه‌ای شاغل فعلی در لیگ روسیه نمی‌شود که یکی از آنها گوکدنیز کارادنیز، هم‌تیمی علیرضا حقیقی از روبین‌کازان است که از سال ۲۰۰۸ برای این تیم بازی می‌کند.

 

 

وزیر ورزش روسیه تأکید کرد: بازیکنان ترکیه‌ای که با تیم‌های روسی قرارداد دارند می‌توانند به کار خود ادامه بدهند و این تحریم شامل حال آنها نمی‌شود.او همچنین اعلام کرد شرکت‌هایی که در فرایند ساخت ورزشگاه‌ها و پروژه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه همکاری می‌کنند نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد و این تحریم‌ها مانعی برای آنها ایجاد نخواهد کرد اما هیچ قرارداد جدیدی بسته نمی شود.

 

 

موتکو همچنین به باشگاه‌های روسیه توصیه کرد، اردوهای زمستانی خود در کشور ترکیه را لغو کنند که تا کنون چند باشگاه این توصیه را عملی کرده‌اند. ویتالی موتکو در بخشی از صحبت‌هایش هم تأکید کرد که ورزشکاران روسیه‌ای می‌توانند با اطمینان از امنیت حداکثری در تورنمنت‌هایی که توسط ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنند./تابناک