میرفیضی با بیان اینکه در حوزه قتل ها در مازندران  34 فقره قتل در استان انجام شده است افزود؛ 30فقره به میزان 89 درصد این جرائم کشف شده است.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران : وقوع 34 فقره قتل 6ماهه نخست امسال در مازندران/ سن دستگیر شدگان کاهش یافت

 

به گزارش شرق پرس سردار محمود میرفیضی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در ساری با اشاره به اینکه جلب اعتماد عمومی افزایش امنیت را به دنبال خواهد داشت و هفته ناجا فرصتی برای معرفی دستاوردهای ناجا است، اظهار کرد: در سال جاری هفته ناجا با شعار  “پلیس برای امنیت و امنیت برای همه”  تعیین شده است، پلیس از نهادهایی است که مردم به صورت روزمره با آن ارتباط دارند و عمدتا از پلیس خدمات می گیرند.

 

میرفیضی با بیان اینکه در حوزه وظایف پلیس، اصلی ترین نهاد ایجاد امنیت در جامعه پلیس است و ایجاد امنیت برای همه از وظایف اساسی پلیس به شمار می رود، اظهار کرد: برنامه های مهمی در هفته نیروی انتظامی در استان مازندران برگزار شده است و اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه در هفته نیروی انتظامی در سطح استان از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه همزمان با سراسر کشور صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه خدمات فعالیت هایی گسترده ای دارد مثلا در حوزه گواهینامه و  گذرنامه و حوزه خدمات غیرانتظامی خدمت بسیاری انجام شده است، افزود: ۵۰۰هزار نفر در مازندران خدمات غیرانتظامی دریافت کردند، همچنین  ۳۰۰ هزار نفر از کلانتری های مازندران خدمات گرفتند و ۲۹۰ هزار نفر با ۱۱۰ تماس گرفتند و راهنمایی دریافت کردند.

 

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در شش ماهه نخست امسال در حوزه موادمخدر تصریح کرد: در حوزه موادمخدر یک تن کشف امواع مخدر در استان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و یکی از کشفیات عمده مرفین بوده  که۳۴۰ کیلوگرم از کشفیات شش ماهه نخست امسال مازندران را شامل می شود.

 

وی افزود: در حوزه مواد مخدر، ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در مازندران دستگیر شدند، از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ نفر خرده فروش بودند که تلاش شده به نوعی فرآیند توزیع  قطع شود از سویی نیز سه هزار و ۴۰۰ معتاد نیز دستگیر شده است.  در حوزه موادمخدر مازندران بیش از هزار طرح در قالب طرح های کوچک و بزرگ پاکسازی نقاط آلوده، طرح محورهای مواصلاتی، برخورد و جمع آوری معتادین اجرا شده که ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

میرفیضی تصریح کرد:  ۳۶۰ عملیات در زمینه مبارزه با موادمخدر در استان مازندران صورت گرفته است که ۴۴ باند متلاشی شده است و  نیز  در حوزه پیشگیری بیش از ۱۶۰ مورد کارگاه و آموزش همگانی اجرا شده که ۳۲هزار ساعت در حوزه پیشگیری بوده است.

 

 

کاهش ۶درصد تصادفات در مازندران

 

 

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در تصادفات شش ماهه نخست امسال ۶ درصد کاهش فوتی ها و ۱۳ درصد افزایش اعمال قانون صورت گرفته است، اظهار کرد: اما اعتقاد پلیس بر این است که در این حوزه کاهش بیشتری باید صورت گیرد.

 

 

وقوع ۳۴ فقره قتل ۶ماهه نخست امسال در مازندران

 

 

میرفیضی با بیان اینکه در حوزه قتل ها در مازندران  ۳۴ فقره قتل در استان انجام شده که ۳۰فقره به میزان ۸۹ درصد کشف شده است، افزود: در حوزه کلاهبرداری از موضوعاتی که آسیب دیده می شود این بخش است که ۹۵۱ مورد شکایت صورت گرفته است؛ ۸۱۹ فقره  از شکایت ها کشف و ۴۳۴ نفر دستگیر شده اند که تنها ۸۳ مورد  از دستگیر شده ها حرفه ای هستند.

 

 

متلاشی شدن ۶ باند شبکه ای قاچاق در استان

 

 

وی ارزش ریالی کشف کلاهبرداری ها را ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و درباره کشف پرونده های زمین خواری در مازندران اظهار کرد: در حوزه تصرف اراضی و زمین خواری  ۱۹ پرونده ویژه در مازندران بررسی شده که حدودا ۵۸۷ هزار مترمربع رفع تصرف شده است، حدودا مساحت رفع تصرف دوبرابر سال گذشته است و  ۷۱ میلیارد تومان ارزش ریالی زمین های رفع تصرف شده است.

میرفیضی با اشاره به فعالیت پلیس مازندران در حوزه قاچاق عنوان کرد: در حوزه قاچاق به صورت ویژه انتظامی مازندران ورود شده است و هزار و ۲۱۴ پرونده تشکیل شده و نیز ۱۰ مرحله نیز طرح اجرایی شده است.

وی از متلاشی شدن ۶ باند اصلی و شبکه ای قاچاق کالا در استان خبرداد و گفت: ارزش ریالی اموال قاچاق کشف شده در مازندران ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است که دوبرابر ارزش ریالی کشف شده کالای قاچاق در سال گذشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در حوزه سرقت ها، پیشگیری اهمیت بیشتری دارد از این رو ۱۹ درصد افزایش کشفیات در مازندران صورت گرفته است، تصریح کرد:  ۷۴ درصد پرونده های حوزه سرقت در مازندران منجر به کشف شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا و فضای مجازی که یکی از موضوعاتی است که جرایم آن رو به افزایش است، افزود: آسیب های حوزه فضای مجازی در واقعیت نیز رخ می دهد، بسیاری از جرایم به حوزه مجازی کوچ می کنند از این رو پیشگیری و نظارت بر فضای مجازی بسیار دقیق و موثر است.

 

 

کشف ۷۰ درصدی تخلفات در فضای مجازی

 

 

وی ادامه داد: ۶۳۷ پرونده شش ماه نخست امسال در مازندران در فضای مجازی تشکیل شده است که ۴۴۷ فقره به میزان ۷۰ درصد کشف شد، افزود: ۳۷ درصد شکایت ها از فضای مجازی مربوط به نشر اکاذیب و هک حیثیت، برداشت غیرمجاز از حساب ۲۳ درصد مزاحمت های اینترنتی ۱۳ درصد  و کلاهبرداری رایانه ای هشت درصد را به خود اختصاص داده است.

میرفیضی با بیان اینکه از موضوعات اساسی پیشگیری اجتماعی در حوزه فضای مجازی است، اظهار کرد: در این زمینه سه هزار نفر ساعت دوره آموزش فضای مجازی گذراندند زیرا هر چه استفاده از سواد مجازی افزایش یابد در کاهش جرایم تاثیرگذار است

وی با اشاره به اینکه در سال جاری از اماکن عمومی ۲۸هزار بازدید صورت گرفته است، به تعداد واحدهای صنفی استان اشاره کرد وگفت: ۱۴۳ هزار واحد صنفی مجوزدار  و ۱۵هزار واحد بدون مجوز در مازندران وجود دارد که در شش ماهه امسال ۹هزار اخطار پلمپ صادر شده است و افزایش ۸۵ درصدی در زمینه بازدید ثبت شده است.

میرفیضی با بیان اینکه ۵۲۰هزار اوراق قضایی را پلیس در مازندران ابلاغ کرده است و حدود ۳۱۶هزار نفر از کلانتری پاسگاه های مازندران خدمات دریافت کردند، گفت: در حوزه اجتماعی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها هزینه ای دریافت نمی شود و بسیار مورد توجه است که ۳۱۰۰ نفر مشاوره در مازندران از این مراکز خدمات گرفتند.

 

 

نگرانی از کاهش سن دستگیر شدگان در استان

 

 

وی با اعلام اینکه در حوزه خدمات غیرانتظامی ۵۳۰هزار خدمت در شش ماه گذشته به مردم ارائه شده است که در کشور این میزان ۱۳ میلیون خدمت است، ادامه داد: در حوزه نظارت همگانی که از اقدامات مهم پلیس است و مردم باید نظارت بر فعالیت پلیس داشته باشند که در این بخش حدود ۴۰هزار تماس با ۱۹۷ در استان صورت گرفته که عمده تماس ها تقدیر، تشکر و انتقاد بوده و تقدیر ها ۵۰درصد رشد داشته است.

فرمانده پلیس مازندران با ابراز نگرانی از کاهش سن دستگیرشدگان در استان تصریح کرد: عمده دستگیر شده ها در مازندران ۱۵ تا ۲۲ سال است که آمار خوبی نیست زیرا افراد بالقوه جامعه در این گروه جای می گیرند و سازمان های متولی دراین حوزه باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا