علی اکبر ولایتی رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: گاهي مشكلاتي بين دو كشور به وجود مي آيد كه با تدبير دو دولت اين مشكلات برطرف مي شود و سفر دكتر روحاني به تركيه بجا و بسيار مهم بود.

 

 

 

شرق پرس: رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سفر رییس جمهوری به ترکیه روابط دو جانبه ایران و ترکیه را مستحکم تر کرد، گفت: سفر رییس جمهوری به کشور ترکیه مهم و بجا بود.

 

 علی اکبر ولایتی  در حاشیه دیدار با خانم سوشما سواراج وزیر خارجه هند در جمع خبرنگاران درباره اهمیت سفر حجت الاسلام و المسلمین روحانی به ترکیه و شرکت در کنفرانس اسلامی این مطلب را بیان کرد.

 

وی ادامه داد: ایران و ترکیه دو کشور همسایه هستند که رابطه طولانی چند هزارساله دارند که چه از آن زمانی که این کشور روم شرقی بود و چه در زمان دولت عثمانی و چه در زمان الان که ترکیه است، یک رابطه برادرانه و بسیار با اهمیت بوده و همچنان این روابط رو به رشد است.

 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته گاهی مشکلاتی بین دو کشور به وجود می آید که با تدبیر دو دولت این مشکلات برطرف می شود و سفر دکتر روحانی به ترکیه بجا و بسیار مهم بود.

 

ولایتی با بیان اینکه رییس جمهوری هم در کنفرانس همکاری های اسلامی و هم در دیدارهای دوجانبه شرکت کرد گفت: البته بعضی اختلالاتی را که برخی کشورها مثل عربستان سعی کردند به وجود بیاورند، کار بی اهمیتی بود و آنچه مهم است اینکه همکاری بین کشورهای اسلامی که بخصوص با میزبانی ترکیه صورت گرفت انگیزه مضاعفی داشت برای اینکه رییس جمهور ما به آن کشور سفر کند که در این سفر روابط دوجانبه از استحکام بیشتری برخوردار شد./ایرنا