حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری در جلسه توجیهی طرح بصیرت عاشورایی در ساری گفت: مراسم عزاداری ماه محرم باید دور از هرگونه خرافات برگزار شود.

heydari-oghaf-sari

 

 

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری صبح امروز در جلسه توجیهی طرح بصیرت عاشورایی در جوار امامزاده یحیی (ع) ساری، اظهار کرد: سیاست را از دیانت جدا دانستن بی‌بصیرتی است.

 

 

وی با بیان اینکه همه ما باید حسینیه‌ها، مساجد، امام‌زادگان و اماکن متبرکه استان را برای میزبانی شایسته از عزاداران امام حسین (ع) آماده کنیم، افزود: طرح بصیرت عاشورایی برای چندمین سال متوالی هم‌زمان با سراسر کشور در ماه محرم در سطح امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان ساری اجرا می‌شود.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با تاکید بر اینکه در مداحی‌ها و سخنرانی‌های ماه محرم باید از شهدا و امام شهدا سخن گفته شود، اضافه کرد: عزاداری بدون یاد شهدا و امام شهدا بی‌بصیرتی است.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی از مداحی‌ها القاب، صفات احساسی، نادرست و بدون مستند به شهدای کربلا متصل می‌کنند، اضافه کرد: بصیرت عاشورایی یعنی محرم و عاشورا را در کنار ولایت‌پذیری و ولایی بودن بشناسیم.

 

 

حیدری وضعیت حجاب امروز جامعه را نامطلوب دانست و بیان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی در کنار برگزاری مراسم‌ عزاداری و دسته‌روی به امر خداپسندانه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

 

 

به گزارش فارس, وی در پایان با تاکید بر اینکه مراسم‌های عزاداری ماه محرم باید دور از هرگونه خرافات برگزار شود، گفت: نام نبردن از امام و رهبری در مداحی‌ها و سخنرانی‌ها نوعی بی‌بصیرتی است.