سد خالق سجادی گفت: مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در پروژه های آماده و قابل بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر حدود هزار میلیارد تومان است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

پروژه های منطقه ویژه امیرآباد با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) سید خالق سجادی در جمع خبرنگاران بهشهر، اظهار کرد: شهرستان بهشهر از منظر گردشگری و میراث فرهنگی ، به تنهایی به اندازه کل استان مازندران میراث فرهنگی باارزش دارد که از جمله آن ها مجموعه های چهارگانه صفی آباد، پارک ملت، چشمه عمارت و عباس آباد به عنوان نگینی بر انگشتر میراث فرهنگی استان مازندران است.

 وی افزود: شهرستان بهشهر در بحث صنعت و خدمات با وجود منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و بندر امیرآباد که مهم ترین بندر تجاری دریای خزر و سومین بندر فعال کشور محسوب می شود و وجود شهرک صنعتی هزار هکتاری در بهشهر و کارخانه های نئوپان و بهپاک از شهرهای صنعتی استان است.

فرماندار بهشهر گفت: در بخش کشاورزی در اراضی شیب دار و دشت شهرستان بهشهر از پتانسیل ها و زیرساخت های بسیار خوبی برای توسعه کشاورزی برخوردار است.

سجادی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اقدامات دولت تدبیر و امید در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر از جمله طرح توسعه بندر که ظرفیت بندر تقریبا به دو برابر افزایش یافت، احداث کارخانه بزرگ کاغذ که برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند، افتتاح کارخانه فولاد، افتتاح سیلو و جاده اختصاصی رستمکلا به بندرامیرآباد است و مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در پروژه های آماده و قابل بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر حدود هزار میلیارد تومان است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی افزود: دو بانده کردن جاده بهشهر به زاغمرز به طول ۲۰ کیلومتر، افتتاح فاز چهارم شبکه های زیر سد گلورد در حیطه بهشهر با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر سال جاری افتتاح و فاز پنج این شبکه با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

فرماندار بهشهر اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی پل روگذر سد گلورد صورت گرفت که بزرگ ترین پل شمال کشور و یکی از پل های دهگانه کشور محسوب می شود و این پل کاملا فلزی با مهندسی مدرن و در دو طرف پل بیشتر از دو کیلومتر دریاچه قرار دارد و اطراف آن جنگل های انبوه و زیبای هزارجریب واقع شده که قطعا با بهره برداری از پل روگذر سدگلورد این منطقه تبدیل به جایگاه توریستی بسیار خوبی برای گردشگران می شود.

سجادی گفت: در سال ۹۵ برای ۸۷۰ نفر در شهرستان بهشهر شغل مستقیم در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی ایجاد و حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به مردم در جهت ایجاد این اشتغال زایی پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت شهرستان بهشهر در دهه فجر سال جاری افتتاح دو درمانگاه، کلنگ زنی دو درمانگاه کلنگ زنی، اختصاص ۳ دستگاه آمبولانس هر کدام به ارزش یک میلیارد تومان به بهشهر، افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امام بهشهر با هزینه ۶ میلیارد تومان و افتتاح بخش اطفال بیمارستان امام بهشهر صورت گرفت.

فرماندار بهشهر ادامه داد: بیمارستان ۲۱۶ تختخوابی جایگزین امام خمینی بهشهر مراحل پایانی خود را می گذراند و حداکثر تا هفته دولت سال ۹۶ به بهره برداری می رسد و همچنین بخش اورژانس بهشهر در حال ساخت است.

سجادی اظهار کرد: در بخش ورزش بهشهر یکی از ذخیرگاه های کشتی کشور است و همه ساله بزرگ ترین تورنمت کشتی کشور با عنوان جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود و این شهرستان جایگاه خوبی در ورزش به ویژه در کشتی به عنوان ورزش ملی دارد.

وی یادآور شد: سالن ورزشی شهید هاشمی نژاد بهمن سال گذشته در بهشهر افتتاح شد و دو پروژه سالن ورزشی در منطقه بالادست دست و در پایین دست شهرستان در حال ساخت است و همچنین مجموعه ورزشی شهیدان باطبی متعلق به آموزش و پرورش بهشهر در دهه فجر سال جاری افتتاح شد.

فرماندار بهشهر گفت: در جهت توسعه صنایع دستی و محصولات سنتی روستایی بازارچه های فصلی در طی سال در سطح شهرستان بهشهر دایر می شود و برای ایام نوروز ۹۶ با بخشداران و دهیاران هماهنگ شده تا در ورودی روستاها محصولات و تولیدات بانوان را به صورت نمایشگاه دایر کنند و همچنین در سال جاری جشنواره انار بهشهر برگزار شد که در آن نیز بازارچه های صنایع دستی بانوان فعال بود.

سجادی تصریح کرد: از ۸۷۰ شغل مستقیم که در سال جاری در شهرستان بهشهر ایجاد شد ۴۰۰ شغل به قشر جوان اختصاص داشت و تعداد زیادی از این تسهیلات از طریق کمیته امداد و بهزیستی به زنان سرپرست خانوار بوده تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: شهرستان بهشهر آمادگی دارد که مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر و پارک جنگلی عباس آباد که حدود ۴۰۰ هکتار است و همچنین مسیر جاده جنگلی پاسند بهشهر را به عنوان پارک موزه یا پارک جنگلی واگذار کند.

فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: از لحاظ وسعت سرزمینی هر چه به سمت غرب مازندران می رود مشکل کمبود اراضی وجود دارد اما شهرستان بهشهر دارای اراضی وسیعی است که بیش از ۶ هزار هکتار زمین دولتی و قابل سرمایه گذاری دارد که به همین دلیل شهرستان بهشهر برای ایجاد پارک موزه یا پارک جنگلی مطمئنا بیشترین ظرفیت را در استان مازندران دارد.

سجادی گفت: یکی از پتانسل های بسیار خوب شهرستان بهشهر، وجود روستای بالادست در مناطق کوهستانی است و در منطقه بالادست شهرستان روستاهای بکر شامل زلت، پجیم، پرکلا، ولو، یخکش، سرخگریه، ارزت و پیته نو وجود دارد که همه این روستاها از پتانسیل بسیار بالایی برای صنعت توریسم و گردشگری روستایی برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا, وی در پایان تاکید کرد: در شهرستان بهشهر وجود شبه جزیره میانکاله زیست کره به عنوان زیست کره گیاهی و جانوری از پتانسیل های بسیار خوب برای گردشگری و طبیعت گردی محسوب می شود.