رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر در مراسم بهره برداری پروژه های این بیمارستان گفت: با هزینه در اختیار گذاشته تا بخشی از کارهای مربوط به بازسازی و نوسازی انجام شده است و امیدواریم تا ماههای آینده فضاسازی ها نیز کامل شود.

پروژه های نوسازی بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر به بهره برداری رسید

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس، اسلام بابا نژاد در مراسم افتتاح پروژه های بیمارستان امام خمینی(ره) که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عربعلی جباری امام جمعه بهشهر، سجادی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی در سال ۱۳۱۷ در شهرستان بهشهر تاسیس و به عنوان اولین بیمارستان که خدمات درمانی انجام می داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: قبل از شروع طرح تحول سلامت بیماران موظف به پرداخت ۳۰ درصدی هزینه های درمانی بودند ولی بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب این طرح محقق شد و باعث رضایتمندی رهبر فرزانه و مردم قرار گرفته است.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار  کرد: بعد از مسئله کاهش پرداختی بیماران بحث هتلینگ ، بازسازی و نوسازی فضای بیمارستان بود که مبلغ بالای ۶ و نیم میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است و تا کنون مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان محقق و ۴ میلیارد تومان  دیگر مورد نیاز می باشد.

 

دکتر بابانژاد در ادامه خاطر نشان کرد: با هزینه در اختیار گذاشته تا حدودی از کارهای مربوط به بازسازی و نوسازی انجام شده است ازجمله این اقدامات تعویض سقف چوبی و قدیمی بیمارستان، تعویض پنجره ها، تاسیس بخش رادیولوژی دیجیتال، بخش تالاسمی، بخش سی سی یو، دیالیز، نمازخانه، داروخانه، انبار دارویی، انبار کالا و خدمات، سالن انتظار مریض، پله اظطراری، اطفای حریق و…..می باشد.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: فضا سازی ها تا امروز به این مرحله رسیده و هنوز کامل نشده است که امیدواریم تا چند ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد،  قسمت بعدی کارها مربوط به تجهیزات بیمارستان می باشد که وقتی قرار براین بوده که  از صفر تا صد انجام شود  نیاز به ساماندهی تجهیزات بیمارستان در ضرورت کار قرار داشته است که در طی این دو سال ۸ دستگاه همو دیالیز، یک دستگاه چشم پزشکی، ماشین بیهوشی، دستگاه سونوگرافی، دستگاه اکو پرتو گرافی، رادیولوژی دیجیتال، آمبولانس، میکروسکوپ های جراحی، تجهیزات چشم پزشکی، دستگاه آی سی یو، دستگاه شوک و دستگاه های متعدد دیگر تهیه شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در طی دو سال گذشته میزان اعتباری که تخصیص داده شده در عمر بیمارستان بی سابقه و کم نظیر بوده است، هر کدام از این دستگاه ها مبلغی بالغ بر ۱۰۰ ملیون تومان و بیشتر هزینه در بر داشته که همه به برکت طرح تحول سلامت صورت پذیرفته است.

 

اسلام بابانژاد در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده کار مسئله پرسنل بوده است که اکثر آنها دو برابر شیفت کار می کنند و در شروع قرار بود که پرداخت حقوق آنها به روز باشد یعنی هر ماه پرداخت شود، در حال حاضر شش تا هفت ماه است که حقوق خود را از بیمارستان طلب دارند ولی تا به امروز با رضایت مشغول به کار هستند.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) در پایان گفت: گلایه ای که از مسئولین شهری دارد در رابطه با همدلی در تمام سطوح می باشد و امیدوار است که با همدلی و تعامل و همکاری هرچه زودتربازسازی و نوسازی بیمارستان امام خمینی(ره) اتمام و به مرحله بهره برداری کامل برسد.

 

در پایان مراسم تقدیر و تشکر از پرسنل و کادر بیمارستانامام خمینی(ره) توسط حجت الاسلام جباری امام جمعه و سایر مسئولین به عمل آمد.

خبرنگار نیلوفر عنقا